Native Instruments Pro-53

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Native Instruments Pro-53

Innleggav Snarf » ons 02.02.2005 3:22

Nokon andre her som har erfaring med denne softsynthen?
Installerte den idag og har hatt mykje moro med den standalone. Men når eg brukte den i Logic vart det berre tull. Dei første 3 spora fungerte hreit ilag: men då eg la på spor 4 og 5 (audio instrument spor, dette her altså..) byrja ting å skje. Då eg starta låten fek eg lyd i eit milisekund før alt vart stillt, berre nokre små klikkelydar innmellom. Etterpå måtte eg fjerne samtlige pro-53 spor for å få lyden tilbake i Logic. Det merkelege er at eg fekk inga feilmelding. Lyden berre vart vekke. Dette var svært skuffandes med programvare frå NI, som ellers plar levere godene. (B4 og guitarRIG er kjempebra.)

Nokre andre her inne som har nokre erfaringar med dette?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » ons 02.02.2005 10:17

Ingen erfaringer med den, men Apple slapp nettopp en oppdatering til Logic (7.0.1) som skal bedre kompatibiliteten til AU-plugins. Dersom du ikke har denne, så innstaller og prøv. Lykke til.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Hobbes » ons 02.02.2005 10:23

Jeg har brukt pro 53 en del på pc. kongesynth. Det høres jo rett og slett ut som om mac'en din ikke klarer å kjøre så mange utgaver av pro53 samtidig, og da vil det som du har skissert skje. Har du sett på cpu meteren i logic mens det skjer?

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 02.02.2005 13:11

DEtte e riktignok heimemacen det e snakk om. men eg har kjørt 20++ spors prosjekter med berre softsynthar før utan at det er problemar. pro-53 er den einaste eg har støtt på som har laga trøbbel.

Har cpu monitoring på ja. Cpu en ligg støtt på rundt 10%. men disk i/o`è`n peaker eit øyeblikk når eg startar låten. Så forsvinne lyden: men eg veit at disken er rask nok (7200), eg har nok ram, ghz ibook, den ET OPP alt anna eg slenger imot den, softsynthmessig. Kun dette eine programmet som lagar krøll. Ufattelig irriterande.
Har ikkje sånne problem med andre NI instrumentar. Kan fint kjøra 10 spors b4 only prosjekt utan at det krøllar seg.

Slikt gjer meg sur.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 02.02.2005 15:04

Har alt installert 7.01

Men takk : )

Nokon andre som har erfaringar med pro-53?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav budbringeren » søn 06.02.2005 15:36

Hei snarf!

Da jeg gikk over til osx og nuendo fra os9 og cubase med g4 fikk jeg liknende problemer med klikkelyd. det etter kun en softsynth. Tenkt på at standalone ikke krever like mye cpu som når du i tillegg har et helt musikkprogram oppe og går? tror det har noe å si. Etter min erfaring juger performance litt. Selv viste den ikke peaking i performance, men føk opp mot rødt nå og da og skapte disse klikkelydene. Tror problemet ligger i at macen din ikke er sterk nok for flere enn fire pro 53 synther på engang. Husk at softsynther spiser opp cpu som et hungrig dyr. Opplevet som deg at performance viste ikke tegn på peaking, men tror den juger litt. Tror det rett og slett blir for tungt for macen din. Det problemet går igjen.

Hvis du absolutt vil bruke flere spor, men ikke for øyeblikket kan innvistere i ny mac, så kan løsningen være å gjøre det i os 9, og når du er fornøyd med opptakene. kan du bounce dem til et stereospor, og importere det i osx og jobbe videre der. I os9 blir macen din plutselig lynkjapp i forhold til osx. Derfor jeg nettopp har kjøpt g5 2x 2,5. G4 streiket når jeg hentet softsynther.

En annen ting, hvis du har firewire disk, så kjør det derifra kanskje?

Hvis du har os9 så er anbefalingen min å gjøre det der når du skal bruke mange spor. Særlig hvis du har G4 og ikke G5. Har hørt at G5 er bygget til ryggmargen for musikk i osx. Mens G4 fungerer best for os9 med musikkproduskjon. Problemet ditt er ikke ukjent.

lykke til:)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Snarf » søn 06.02.2005 15:51

Takkar for innspel.

eg har funne ei løysing på problemet.

Eg bytta pro-53 ut med andre softsynthar eg har liggande.

Har sjølvsagt tenkt på om det kunne vere cpu`en som var for treig. Men no kjører eg 8 ulike softsynthar på iBooka utan problem overhodet. Men lastar eg inn pro-53, vert det trøbbel igjenn. Så eg må jo konkludere med at pro-53 et adskillig meire cpu enn samtlige andre softsynthar eg har freista, til saman. (Inkludert mange andre frå NI.. :( )

Ein G5 står på lista, men eg har brukt eit større 5 siffra beløp på musikkutstyr nyleg, så G5 kjem nok ikkje med det fyste.. OS9 kjemkje på tale. Brukar jo PT 6.7 og Logic7. (Panther-Only)

Min klonklusjon må vere:

Softsynthar på G4 funkar utmerka. Men ligg unna NI Pro-53, unless du har eit G5 monster.. : )

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav budbringeren » søn 06.02.2005 16:10

Skjønner at å bruke os 9 ikke er tingen. mente bare at hvis du absolutt skulle brukt mange spor med pro 53 hadde det fungert bra i os9. i os 9 blir macen like kjapp som en monster g5 i osx.

Ja de spiser vanvittig mye cpu!

lykke til med kjøpet:)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]