Sampling og program

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Sampling og program

Innleggav Maccer » tor 03.02.2005 19:10

Hei

Noen som vet om et bra audio redigeringsprogram? Protools fungerer fint, men jeg er lei av å starte classic hver gang. Lurer også på hvor jeg kan få tak i hip-hop samples gratis.
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Otsego » tor 03.02.2005 19:12

Pro Tools finnes vel da til OS X? Ellers kan du jo prøve Logic

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Maccer » tor 03.02.2005 19:14

Ok, sist jeg brukte det (2 mnd cirka) mener jeg å hørt at de ikke hadde lagd programmet for osx enda.

Takk..
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Maccer » fre 04.02.2005 10:18

noen som har no erfaring med garageband samping programmene?
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Otsego » fre 04.02.2005 11:06

GarageBand er nok veldig limited når du skal holde på med mer profft utstyr. Er vel mer for vanlige hjemmebrukere. Nå vet jeg ikke helt hva du er da.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Otsego » fre 04.02.2005 11:10

# Pro Tools 6.7 is officially supported on Mac OS X 10.3.2, 10.3.4, 10.3.5, and 10.3.7 (Panther)
# Mac OS X 10.3.3 and 10.3.6 have not been fully tested with Pro Tools and are not recommended

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav macrules » fre 04.02.2005 12:14

Logic Express, Soundtrack eller Garageband er bra program når det gjelder å holde orden på samples.

De bruker tags til å holde orden på dem.
For å legge til tags på nye samples kan man bruke "Soundtrack Loop Utility".

Kan også teste AudioFinder.


Ett bra program for å redigere lydfiler (Klippe, normalisere osv osv) er Peak.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » fre 04.02.2005 12:36

Maccer skrev:noen som har no erfaring med garageband samping programmene?


Etter det du skriver tror jeg GB er programmet for deg! bruker det selv ofte, selv om jeg har brukt Logic siden 1998. Følger med et tonn hip hop looper! Det finnes også masse gratis-looper og laste ned. Gå for GB! :wink:

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Snarf » fre 04.02.2005 13:13

Du kankje bruke Protools free i osx. (reknar med at det er den du har).
Protools 6 har støtta osx i snart 2 år no.

Logic express er sikkert eit godt valg for deg. Om d har brukt pt før, så er du vel såpass erfaren at du kan hoppe over garageband og ta neste steg. Logic er meire stabilt, krever mindre av maskina di, og kostar deg berre ein tusenlapp om du er student.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Maccer » fre 04.02.2005 15:41

Takk.. Masse bra svar her!
medlem i 232 måneder
 

Innleggav budbringeren » søn 06.02.2005 1:44

Kun redigering eller annet også? Skal du gjøre generelt studioarbeid med opptak samt redigering, eller kun editere og kanskje mastre?

Når du nevner protools og os 9 så tenker du kanskje på protools free? den er kun for os 9 nemlig.

Bruker selv Nuendo. Det er jo vanvittig bra. Men skal du bare editere lyd burde du kanskje titte på wavelab

http://www.steinberg.net/ProductPage_sb ... angue_ID=7

Hvis mer enn kun editering, anbefaler jeg Nuendo, cubase sx, Digital performer eller eller logic. Alle er veldig bra.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron