iBook 12" - hvordan er lyden ut?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

iBook 12" - hvordan er lyden ut?

Innleggav JANNEMM » fre 11.02.2005 12:37

hei! har bestilt en slik og er førstegangs macer!

hvordan er det med lyden i høytalerene? kan jeg la den stå på og spille musikk for meg uten at det skjærer i øra?

forskjell til andre børbare tenkte jeg? Apple lager jo musikkduppedingser, så tenkte de på iBook en var goe!?
medlem i 230 måneder
 

Innleggav josteinsen » fre 11.02.2005 12:40

tror nok det vil lønne seg å skaffe et par enkle eksterne høytalere. ut fra det jeg har hørt så er det ikke noe særlig :)

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav iMacGyver » fre 11.02.2005 12:40

Nå har jeg ikke hørt iBook, men skjærer ikke alle bærbare maskiner i øra ved musikkavspilling?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav eivinn » fre 11.02.2005 12:44

iMacGyver skrev:...men skjærer ikke alle bærbare maskiner i øra ved musikkavspilling?

Er vel anvendte penger å kjøpe noen eksterne høyttalere ja!
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Thrillseeker » fre 11.02.2005 12:47

helt greie høytallere. men alltids bedre med eksterne høytallere
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Wolfgang » fre 11.02.2005 12:48

nå har jeg PB 12", altså kvaliteten her ikke 100%, men det skjærer ikke i ørene.

Syntes at disse høyttalerne er mye bedre en de fleste andre bærbare maskiner jeg har hatt tidligere

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » fre 11.02.2005 12:53

høyttalerene er helt greie til bærbarhøyttalere å være... men om du skal ha den som en semi-stasjonær, er det greit å koste på seg et par høyttalere + evt. eksternt lydkort. har selv koblet til et x620-sett (6.1) fra logitech direkte inn i høretelefonporten, og det låter ganske bra.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav JANNEMM » fre 11.02.2005 12:54

ok, det jeg lurte på!

for den siste altså ferrarien og en tundra før den, de var grusomme! fantes ikke bass what so ever!

bare lyden er brukbar, så er kjempegla, men det er jeg uansett da! LOL
medlem i 230 måneder
 

Innleggav mons » fre 11.02.2005 12:59

De fleste synest at lyden fra høytalerene i min PB 15" er svært god. Selvfølgelig er det sammenlignet opp mot andre bærbare høytalere. Det meste av eksterne høytaler er sikkert bedre.
medlem i 230 måneder
 

Innleggav iMacGyver » fre 11.02.2005 13:00

Husk at du også kan skaffe deg en slik. Den koster stort sett ikke mer enn fire tiere, og vips - man kan koble seg til de fleste aux-innganger på en mengde stereoanlegg.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav JANNEMM » fre 11.02.2005 13:06

stili!

clas ohlson... vel, hva heter den ledningen da? eller en direkte link takk?
medlem i 230 måneder
 

Innleggav iMacGyver » fre 11.02.2005 13:18

Jeg kaller den dobbel phono til minijack, mens de kaller den Tilslutningskabel 3,5 mm stereoplugg til 2 stk RCA hannkontakter. De har ikke direktelinker til disse genrelle sidene, du får bare bla deg frem fra http://www.clasohlson.no -> El og elektronikk -> Kabler og kontakter -> Kabler -> Audio- og videokabler.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav JANNEMM » fre 11.02.2005 13:22

ok, takk for hjelpen! får få meg en sånn. skriver det ned!
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Jokerman » fre 11.02.2005 14:01

Jeg anbefaler å gå litt opp i pris for å få en skikkelig "Y-kabel" (som er lekmannsnavnet) Grunnen til dette er at standardkablene til 39 kr tørker svært raskt inn, og kan dermed brekke, som igjen fører til skurring, lav lyd, og generell misnøye:)

Hi-fi klubben har en Banridge kabel som er svært bra (228 kr): http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... tm?id=4921

Ellers har mpx en Ixos kabel som er litt billigere (176 kr, men frakt kommer jo i tillegg, så har du en hifi-klubb i nærheten blir det billigere):
http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=45166

Med din iB så er jo AirPort Express-basestasjon med AirTunes
NOK 1.149,00 og AirPort Express Stereo Connection Kit med Monster-kabler NOK 359,00 kanskje det ultimate valget!

Tror iallefall jeg skal bestille de to sammen med min PB 12" :D
medlem i 230 måneder
 

Innleggav cherubrock » fre 11.02.2005 14:03

Utrolig få laptoper som har ok lyd. iBook ligger vel midt på treet i denne maskingruppen mens powerbook ligger litt over.

Den beste lyden jeg noensinne har hørt i en laptop var på en Fujitsu Siemens Amilo D jeg hadde tidligere. Det gikk gjetord om lyden på den laptopen (ellers var det lite å skrive hjem om).
medlem i 230 måneder
 

Neste

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron