iBook 12" - hvordan er lyden ut?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Innleggav desafio » fre 11.02.2005 14:03

jeg har kobla ibooken min i stereoanelgget via hodetelefonutgangen, og det funker fett 8)

Er absolutt ingenting å sette fingeren på, og lyden er krystallklar.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Snarf » fre 11.02.2005 14:29

Det finst ikkje bass i iBook høgtalarane. Har fått fleire forhandlarar til å inrømme at høgtalarane i iBook er røtne. eit lite par eksterne høgtalarar, eller airport express med airtunes er nok løysinga.Når du ser på størrelsen på ein laptop, så ligg det i korta at dei ikkje får plass til det heilt store inni der.


Men iBook er alikevel ei kongelaptop

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav iMacGyver » fre 11.02.2005 15:19

Jokerman skrev:...standardkablene til 39 kr tørker svært raskt inn...


I all verden. Det har jeg aldri, aldri opplevd. Legger du kablene i sola, da, for å få dem ekstra sprø? Jeg mener at om man "bare skal høre på musikk", og ikke jobbe for å få frem kvalitet – slik som i et studio – er det mer enn nok å kjøpe billigkabler. Greit, brudd i kabelen, slik du vil frem til, forekommer kanskje lettere jo billigere den er. Men dette har jeg foreløpig kun erfart på mine minijack til minijack-kabler, som jeg bruker en del av.
En annen side ved saken er at om man skulle være så uheldig å miste en overgang, blir man ikke ruinert av å erstatte den.

Sitter for øvrig nå med min halvtimes gamle PowerBook. Plutselig var den her. Puh. Hører på Letter from home med Pat Metheny Group som testmusikk, og det er ikke akkurat noen dyp tone som kommer frem. Men den er overraskende myk og behagelig. Altså ikke-skjærende.

Så Jannemm, du tåler nok lyden av din kommende iBook, men prøv gjerne ut alternativene.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav kaspartu » fre 11.02.2005 15:24

jeg brukte høytalerne på min ibook en stund.. men så skaffet jeg meg et vakkert stort tivoli model 2 anlegg, fineste pc-speakere skal du lete lenge etter. også har de knall lyd!

du overlever nok, en stund iallefall...

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Jokerman » fre 11.02.2005 15:24

En annen side ved saken er at om man skulle være så uheldig å miste en overgang, blir man ikke ruinert av å erstatte den.


Kjøper man en Mac og iPod til over 15-20 tusen, så ville jeg ikke gått på Clas Ohlson for å kjøpe kabel iallefall...

Har selv Banrigde kablene, og de er utmerket!

De kablene du beskriver er av samme type som blir sendt ut med de fleste hi-fi produkter, og rådene fra en samlet bransje er enstemmig: Kast dem!
medlem i 229 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 11.02.2005 15:31

JBL Creatures II vil se meget lekkert ut sammen med din kommende iBook 8)
http://www.jbl.com/home/products/produc ... MM&sCatId=

Jeg har disse høytalerene selv, og er meget fornøyd!

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav iMacGyver » fre 11.02.2005 15:39

Jokerman skrev:
En annen side ved saken er at om man skulle være så uheldig å miste en overgang, blir man ikke ruinert av å erstatte den.


Kjøper man en Mac og iPod til over 15-20 tusen, så ville jeg ikke gått på Clas Ohlson for å kjøpe kabel iallefall...

Har selv Banrigde kablene, og de er utmerket!

De kablene du beskriver er av samme type som blir sendt ut med de fleste hi-fi produkter, og rådene fra en samlet bransje er enstemmig: Kast dem!


Hehe, jeg skal ikke gjøre meg til en forkjemper for Clas Ohlson-produkter, jeg vet inderlig godt at mye av det de selger der gjerne kunne blitt solgt på Nille. Omtrent.

Poenget mitt var bare at som amatør kan man lett få en overflod av tips og triks om alle typer og priser fra de jeg vil kalle 'kabelsynsere'. Disse er gjerne i alderen 15-25 år, henger på Hi-fi-klubben og har en svær hjemmekino hver. For all del - bruk penger på kabler, det gjør ikke meg noe. Jeg tror også på at det blir et bedre resultat av det. Men om man ikke bryr seg så hardt om akkurat å tyne ut det bittelille ekstra, synes jeg at kabelen godt kan kjøpes på Clas Ohlson. Eventuelt Elkjøp. Jeg trengte en skøt til den ene høyttaleren min her om dagen, og dro ned til byen og kjøpte ti meter for 39,- Og lever fint med det. Problemet er hvor kritisk man skal være. Og hvor opptatt man er av å ha det beste utstyret

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Jokerman » fre 11.02.2005 15:45

Er forsåvidt enig i det du sier, selv ER jeg i aldersgruppen, men henger ikke på hi-fi klubben, og har ei heller hjemmekino :D

Tingen er at hi-fi klubben tilbyr også f.eks høyttalerkabler til en billig penge som er svært gode, det trenger ikke koste skjorta å få bedre lyd.

Når det gjelder å tyne ut det lille ekstra, så er nok det en overdrivelse, jeg har nedsatt hørsel på ene øret, og til og med JEG hørte forskjell når jeg satte inn nye signalkabler i anlegget (samt gjorde min kjæreste det, og hun er iallefall ingen hifi entusiast :lol: )

Kjøp gjerne billigkabler, men vit iallefall at lyden blir merkbart/betraktelig bedre ved et lite mellomlegg.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav iMacGyver » fre 11.02.2005 15:59

Vi er i grunn nokså enige, men vi står på en måte på hver vår side av elva. Du verden, for en metafor.

Selv spiller jeg gitar og har de siste par årene gjennomgått en viss utvikling, som igjen har medført en enorm bevisstgjøring mht utstyr. Om jeg ikke har de beste kablene (selv om dette er veldig viktig, også her), har jeg i hvert fall en gitar og en forsterker og noen pedaler jeg føler jeg kan stille opp med. Kvalitetsutstyr er gjerne noe man skaffer seg når man legger noe i det, og jeg legger mer i gitarspill enn stereoanlegg. Nokså irrelevant i forhold til topicen, dette her. Beklager.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Forrige

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]