MPFreaker roter til tags :evil:

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

MPFreaker roter til tags :evil:

Innleggav mons » fre 11.02.2005 14:44

Glad og fornøyd har jeg lastet ned og betalt for MPFreaker. Omsider skulle det bli orden i iTunes! Vel, det kommer noen nye artworks her og der, men det er også fryktelig mangen feil dette programmet putter inn. Og det verste av alt er at det gjerne sletter de av mine tags som faktisk er riktige. Selv om jeg faktisk har deaktivert denne muligheten. :?

MPFreaker er i beste fall en betaversjon som er full av feil. Jeg anbefaler dere alle til å vente på nye oppdateringer før dere evt betaler for dette uferdige programmet!
medlem i 230 måneder
 

Innleggav desafio » fre 11.02.2005 14:46

Hva i all verden skal man med et slikt program? Det er jo primært for å legge info til mp3-filer, er det ikke?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: MPFreaker roter til tags :evil:

Innleggav kolby » fre 11.02.2005 15:00

mons skrev:Det kommer noen nye artworks her og der

Så og si 80-85% av alle sangene jeg lot MPFreaker legge artworks til funket strålende. Og for min samling vil det si godt over ti tusen.

mons skrev:men det er også fryktelig mangen feil dette programmet putter inn.

Det kan selvfølgelig dukke opp feil hvis det er få informasjon fra før av på sangene. Programmet er avhengig av den informasjonen som allerede er der. Om du f.eks. har en samlerplate som du vil ha tags på må du markere av for det, ellers vil alle sangene få navn fra det albumet som sangen originalt var på.

mons skrev:Og det verste av alt er at det gjerne sletter de av mine tags som faktisk er riktige. Selv om jeg faktisk har deaktivert denne muligheten.

Etter å ha brukt programmet for over 15 000 sanger skjedde det aldri meg. Når du ikke har valgt at den skal skrive over, så gjør den ikke det.

mons skrev:MPFreaker er i beste fall en betaversjon som er full av feil. Jeg anbefaler dere alle til å vente på nye oppdateringer før dere evt betaler for dette uferdige programmet!

Det kan være lurt, betaer er aldri helt perfekte.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav kolby » fre 11.02.2005 15:01

desafio skrev:Hva i all verden skal man med et slikt program? Det er jo primært for å legge info til mp3-filer, er det ikke?

Riktig. Og det er akkurat det man skal med programmet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav mons » fre 11.02.2005 15:32

Jeg er glad for at det virker for deg, Mick. Har du sjekket om infoen som ble lagt til virkelig stemmer? Hos meg får sangene fra samme plate feil nummerrekkefølge, feil årstall, rar kategori osv. Ikke alltid, nei, men alt for ofte. Dette programmet hadde vært ok som gratis beta, men når jeg betaler 20$ pluss tax burde det fungere litt bedre. Uansett må jeg nå gå gjennom hele samlingen min og rette opp feil.
medlem i 230 måneder
 

Innleggav iPanda » fre 11.02.2005 15:34

Sitter og vurderer programmet nå.... dere anbefaler det ikke ? Jeg er stort sett ute etter å få inn cover-art da resten av tagene er bra. Er det fare for at programmet roter til dette ?

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav kolby » fre 11.02.2005 15:45

mons skrev:Jeg er glad for at det virker for deg, Mick. Har du sjekket om infoen som ble lagt til virkelig stemmer? Hos meg får sangene fra samme plate feil nummerrekkefølge, feil årstall, rar kategori osv. Ikke alltid, nei, men alt for ofte.

Jeg tok ikke alle sangene på en gang, fordi jeg regnet med at det ville komme opp noen feil. Dermed fikk jeg se om det stemte, og det gjorde det som regel. Der hvor det kom feil track number eller lignende, så fjernet jeg bare de men lot det andre være igjen og startet på nytt, ofte kom det da riktig.
Det vil være veldig vanskelig for noe program å være 100% feilfrie, fordi det kommer veldig an på databasene de søker på og hva som er på sangen fra før av, så i alt synes jeg at programmet leverer mye. Samlingen min er mye penere nå.

Jeg er enig at det kommer opp noen rare kategorier innimellom, men sånn er det alltid. Noen ville sagt at en gruppe spiller Punk, mens andre mener at det er Punk-Rock osv. Det er smak og behag hva man mener. Mange artister lager sanger med forskjellig sjanger på samme CD.

iPanda skrev:Sitter og vurderer programmet nå.... dere anbefaler det ikke ? Jeg er stort sett ute etter å få inn cover-art da resten av tagene er bra. Er det fare for at programmet roter til dette ?

Jeg anbefaler det ihvertfall hvis du kun vil ha coverarts/albumart osv. Programmet skal ikke rote til noe som helst, ihvertfall ikke hvis du velger å IKKE overskrive det som allerede er der. Man ser hele prosessen, og hvis man tar noen album om gangen så ser man om det skulle komme noen feil.
Albumart er fint å ha på sangene sine.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » fre 11.02.2005 15:51

For dem som er ute etter Album Art til musikken vil jeg anbefal Clutter
http://www.sprote.com/clutter/

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron