Anbefalinger til lydkort?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Innleggav ask » man 21.02.2005 2:16

Det finnes det en del band som vil spille samtidig på innspilling (selvfølgelig med god avskjerming, noe som ikke er umulig) fordi man da kanskje lever seg litt mer inn i musikken. Når man spiller inn sitt instrument mens en har de andre på øret kan det gjøre din spilling litt "mekanisk" og kjedelig.

Bandet vårt gjør også innspillinger med "en-og-en"-metoden. Lydkvaliteten blir da bedre, men jeg vil si at musikk-kvaliteten blir dårligere. (Har jo selvfølgelig med hvor rutinerte folk det er snakk om.)

Det er min mening :)

(Vet ikke om det var med vilje du skrev Eivind Dask, snarf, men jeg heter Eivind Ask :wink: )

Ble veeldig off-topic dette.. Vi får vel legge "diskusjonen" død.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Snarf » man 21.02.2005 2:21

eivind ask : sorry.

hugsa ikkje navnet nøyaktig. skreiv det berre fordi den siste delen av posten min var retta mot deg : )

Men gutten har uansett kjøpt seg lydkort no, ja. Så tråden kan me leggje daud

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav budbringeren » man 21.02.2005 3:29

Vel, jeg trenger noen ganger 20 micer på engang.. Og da er halve bandet tatt opp. Skjønner godt at du vil ha muligheten til 4. Greit å ha muligheten selv om man ikke alltid trenger det. Skjønner deg godt!

Håper du blir fornøyd:)

Lykke til

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav baard » fre 25.02.2005 13:07

Har kjørt M-audio Firewire 410 i 3 mnd. nå og er veldig fornøyd!
- bra preamper.
- Kjekt med 6 outputs om du skal sysle med suround.
- midi inn (og ut)så slipper du eget midiinterface i tillegg.
- strøm via fw.
medlem i 234 måneder
 

Forrige

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]