Uviktig post: briefe med diverse

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Uviktig post: briefe med diverse

Innleggav desafio » fre 04.03.2005 2:27

Skulle bare si fra at jeg kjøper et lydkort til ibooken min når nesten stipend kommer! Tenker på et -audio quattro som kobles til via usb. Har en Behringer cardiod mic hengt opp i taket, samt et Casio CTK 730 keyboard til å styre midi! I hjørnet av rommet står en hånddreid les paul, og en hjemmelagd rørforsterker. Gitaren får mere kraft fra en DoD Death Metal Distortion pedal, og kan det med å gi ut trøkk :) Dette blir grisekult når jeg får logic express :D

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Uviktig post: briefe med diverse

Innleggav Mmmarcus » fre 04.03.2005 9:27

desafio skrev: og en hjemmelagd rørforsterker.

Dersken

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav andemann » fre 04.03.2005 9:29

Og alt dette på en liten studenthybel også?

Den evige studentbyloven leve,,, den med minst anlegg taper.

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav desafio » fre 04.03.2005 11:59

har hybelleilighet på 40m2, i sokkelen på et privat hus. Har ingen konkurrenter her i området når det gjelder anlegg, så jeg lever det gode liv :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav cherubrock » fre 04.03.2005 12:03

Ja lever du nå virkelig det gode liv? I så tilfelle har du vel en grundig lydisolert sokkelleilighet, om ikke, ja da frykter jeg at du ikke blir gammel der i gården!

Forøvrig er jo du han fyren som gav meg skylda for å ha svekket Apples aksjekurs.....

Kan trøste deg med at jeg gir den studiopakka di grisebank on any given sunday..... :D
Sist endret av cherubrock den fre 04.03.2005 12:07, endret 2 ganger.
medlem i 230 måneder
 

Innleggav desafio » fre 04.03.2005 12:06

Det er grei nok isolasjon, men det hjelper jo selvsagt ikke hvis jeg setter på litt volum..

Jeg er først og fremst tilhenger av pen lyd fremfor høyt volum, så jeg vet å stille inn volumet etter lydkvalitet, og ikke hvor vondt jeg vil ha det i ørene etterpå.. Og jeg tar hensyn og spiller ikke høyt uansett hvis de er hjemme

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav desafio » fre 04.03.2005 13:27

cherubrock skrev:Forøvrig er jo du han fyren som gav meg skylda for å ha svekket Apples aksjekurs.....


Hehe.. Håper du ikke tok deg nær av det da :) Apple har knallgod service forresten, skal ikke klage på den. Og tviler ikke på at du kan banke studioet mitt.. mangler f.eks miksebord og en bass + slagverk og et mye bedre lydkort og en powermac. Får se hva fremtiden bringer :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav cherubrock » fre 04.03.2005 13:38

mangler faktisk også absolutt alt du ramser opp der (forutenom miksebord)...men noe slagverk har jeg absolutt ingen planer om å anskaffe meg.

Forøvrig går nok gitaren din min en god gang. Måtte av økonomiske årsaker selge min Gibson Les Paul Studio og nå har jeg bare en kjip Epiphone Les Paul i 2000,- klassen....
medlem i 230 måneder
 

Innleggav snubbel » fre 04.03.2005 13:42

cherubrock: Smashing fan? Hvor i Trondheim? Band?
medlem i 230 måneder
 

Innleggav desafio » fre 04.03.2005 13:44

Epiphone har mye bra.. har faktisk vært borti et par som (i følge meg) kan konkurrere med gibsons dyrere modeller. Hvis den er skikkelig ren i båndene, og du har noen brukbare pickups eller for så vidt en humbucker, så ser jeg ikke hvorfor ikke den ikke skal kunne fungere like godt som en lp studio :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav netromac » fre 04.03.2005 14:03

Edit: postet i feil tråd :oops:

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav cherubrock » fre 04.03.2005 14:35

snubbel skrev:cherubrock: Smashing fan? Hvor i Trondheim? Band?


Hvor i Trondheim? Jo jeg bor på Ila..... ikke noe band nei, men kjenner du noen som trenger en vokalist med corganstemme må du bare si ifra.
medlem i 230 måneder
 

Innleggav cherubrock » fre 04.03.2005 14:38

desafio skrev:Epiphone har mye bra.. har faktisk vært borti et par som (i følge meg) kan konkurrere med gibsons dyrere modeller. Hvis den er skikkelig ren i båndene, og du har noen brukbare pickups eller for så vidt en humbucker, så ser jeg ikke hvorfor ikke den ikke skal kunne fungere like godt som en lp studio :)


Jauda den er vel grei nok, men som veggpynt likte jeg LP Studio bedre. Jeg er ikke noen el-gitar-mann forøvrig, speller nesten kun kassegitar men måtte ha meg en ny el-gitar da jeg etterhvert begynte å prøve meg litt med hjemmestudio
medlem i 230 måneder
 

Innleggav macrules » fre 04.03.2005 16:04

Denne står høyt på ønskelista hos meg. 8)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav cherubrock » fre 04.03.2005 16:09

Huff!

Jeg klarer bare ikke look'en på denslags gitarer!
medlem i 230 måneder
 

Neste

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]