Logic Express softwareinstrumenter.

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Logic Express softwareinstrumenter.

Innleggav ChriztianE » søn 06.03.2005 21:42

Hei Mac-brukere.

Jeg har et problem som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med:

Jeg får ikke lyd i softwareinstrumentene i Logic Express. Når jeg f.eks. laster inn en midi-fil med bass, synth, gitar og trommespor, så legges disse på rekke nedover med hvert sitt softwareinstrument. Men jeg får altås INGEN lyd når jeg prøver å spille den av.

Jeg for heller ikke til å bruke softwareinstrumentene alene.

Er det noen andre som har dette problemet. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få dette til?

Jeg kan opplyse om at jeg bruker en ny iMac med det innebyggede lydkortet. En Yamaha synth med Edirol midi interface koplet fra synth og inn i iMac.

Håper det finnes et svar der ute:)

MVH
Chris
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Evvrom » søn 06.03.2005 22:08

Valgt riktig lydutgang/-driver?

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav ChriztianE » søn 06.03.2005 22:35

Tror da det, siden jeg kan både spille inn audio og bruke Audio Instrument. Men er jo ikke sikker, jeg er helt fersk med Logic og iMac.
Hvordan sjekker jeg om det er riktig da?
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Snarf » man 07.03.2005 0:00

Hei.

Eg anbefalar deg å lese denne tråden. http://mac1.no/community/modules.php?na ... pic&t=5440

Her gjekk eg punktvis over ting å sjekke i Logic. Prøv alt eg har skrive der, og gi ei tilbakemelding om du framleis ikkje får lyd.

Isåfall skal eg teste fleire ulike ting.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav ChriztianE » man 07.03.2005 1:14

Takk for svar.

Jeg får til å bruke både Audio Instrument (de blå), og Audio Tracks (de orange). Der for jeg både recorde, og spille av.

Men det er disse forhåndsinnstilte instrumentene jeg ikke for til å bruke.
Du kan se et skjermbilde på http://www.skitzophones.com/logic.jpg for å vise hva jeg mener.

Skjønner likssom ikke hva som skjer siden jeg ikke har problemer med de to andre typene...

MVH
Chris
medlem i 229 måneder
 

Innleggav ChriztianE » søn 13.03.2005 15:43

Er det virkelig ingen som kan hjelpe meg med dette? Eller som har vært borti lignende problemstilling?

CE
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Evvrom » søn 13.03.2005 16:57

Det der er ikke softwareinstrumenter, det er midikanaler eller hva en skal kalle dem. Disse lager ingen lyd i seg selv, men sender midisignaler til et keyboard/synth via et midi-interface som SÅ lager lyden.

Disse sporene kan altså ikke lage lyd "av seg selv".

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]