Problemer med eksternt lydkort

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Problemer med eksternt lydkort

Innleggav jos » ons 09.03.2005 15:40

Jeg er ikke helt sikker på hvordan det skjedde, men uansett: PB'en lå i dvale da jeg koblet til mitt eksterne lydkort(MobilePre USB). Maskinen våknet umiddelbart(kanskje jeg burde vekket den først?). Etter dette ble lydkvaliteten på avspilling av musikk plutselig dårligere (lyden er hul, lavere output og elendig oppløsning) over anlegget mitt. Når jeg derimot spiller av musikk over anlegget med det innebygde lydkortet(direkte), er lyden i orden. Jeg prøvde dermed å installere MobilePre-kortet på nytt, men uten resultater. Har det tatt kvelden?

Noen som har gode tips?
Er det eventuelt noen måte jeg kan uninstallere MobilePre-kortet skikkelig før jeg installerer det på nytt?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Otsego » ons 09.03.2005 16:54

Dumt spørsmål, men har du restarta begge enhetene? Altså mac'en og lydkortet. Fjern all strømtilførsel til begge delene i ca 30 sekund, så kobler du alt opp igjen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav jos » tor 10.03.2005 1:24

Ja, jeg har restarta begge enhetene...men ingen forbedring :(

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav jos » tor 10.03.2005 17:57

Noen andre forslag der ute?? :?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav magnus » tor 10.03.2005 18:07

Det skal ikke ha noen betydning at du plugger i ting mens maksina ligger i dvale. Prøv å gå inn i verktøy-mappa og velg "Audio MIDI Setup", se etter om det står noe klokt der, eventuelt noe du kan krysse av for.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav jos » tor 10.03.2005 18:35

magnus skrev:Det skal ikke ha noen betydning at du plugger i ting mens maksina ligger i dvale. Prøv å gå inn i verktøy-mappa og velg "Audio MIDI Setup", se etter om det står noe klokt der, eventuelt noe du kan krysse av for.


Takk skal du ha, magnus!
Byttet fra 16.000.0 til 48.000.0 Hz(som på det innebygde kortet) og så ble alt som før! :D

PS! Er det ikke itt merkelig hvis den forandret denne innstillingen av seg selv in the first place...?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]