Problemer med lagring i Garageband

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Problemer med lagring i Garageband

Innleggav sirkusgutt » fre 11.03.2005 0:39

Har testet ut Garageband litt i den siste tiden, men det virker som et utrolig ustabilt program. Innspilling og lagring går greit, men når jeg skal åpne prosjekter igjen, får jeg veldig ofte feilmeldinger om at maskinen ikke finner lydfilene (.aif). Noen som har vært borte i samme problem? Utrolig irriterende når jeg har snekkra sammen de masterverkene, så er alt borte når jeg åpner det igjen.

Bruker stort sett de ferdige tromme-loopsa og spiller bass og gitar selv inn på iBooken gjennom en iMic. Det er de virkelige instrumentene som forsvinner. iBooken er en g4 med 512 ram og Garageband er versjon 1.1.0.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav noruga » fre 11.03.2005 1:00

Du må ALLTID lagre som prosjekt. Ikkje "lagre", ikkje "lagre som". Har sjølv mista ein del lydfiler før eg blei klar over det. Ja, det er idiotisk, men sett bort frå det, er GarageBand suverent, etter mi meining.
medlem i 238 måneder
 

Innleggav sirkusgutt » fre 11.03.2005 1:11

Mener at det har oppstått feil under "arkiver som prosjekt" også. Finner ikke filene under lagringsprosessen da heller. Mulig jeg har arkivert vanlig underveis, og at det er derfor feilen oppstår.

Ellers synes jeg det er et supert program for "notater" og utvikling av idéer. Utrolig enkelt å recorde og klippe og lime. Også går alt så kjapt og "smooth".

Når jeg tenker meg litt om så er Garageband nesten for godt til å være sant, tatt pris og brukervennlighet i betraktning.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav noruga » fre 11.03.2005 1:22

Det kan hende du har lagra vanleg underveis ja. Du må også passe på dersom du for eksempel vil slette eit par spor og så lagre under nytt namn.
Etter at eg begynte å bli konsekvent på å lagre som prosjekt, har eg nesten ikkje hatt det problemet lenger.

Garageband er det perfekte program for skisser, demoinnspilling o.a. Lett å bruke er det også. Og billig.
medlem i 238 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]