LimeWire og iTunes

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

LimeWire og iTunes

Innleggav Bayas » man 04.04.2005 18:11

LimeWire importerer nå nye nedlastninger direkte til iTunes noe som er utrolig behagelig. Problemet er jo bare det at sangene ikke ser ut til å bli sortert og lagret av iTunes, bare importert?! Lett etter sangene i iTunesmappen og finner de ikke der.

Noen av poenget med iTunes blir jo da borte, kanskje det er bedre at jeg bare importerer sangene selv? Kan jeg evt. opprette en spilleliste slik som LimeWire gjør og dra sangene inn der slik at de samtidig blir lagt til i biblioteket og lagret i iTunesmappen?!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Fantomas » man 04.04.2005 18:18

noen ganger er ikke id taggen fullstendig på låter som du på ulovlig og piratersk vis laster ned og låtene dine kan ha havnet i "unknown artist" mappen kanskje?? har du haket av for at iTunes skal legge låtene i sitt eget bibliotek i "preferences"??

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Bayas » man 04.04.2005 18:30

Ingen som har nevnt noe om musikken og artisten her, så piratspørsmålet kan vi la ligge. :wink:

ID3 taggene er fine, og de som ikke er det har jeg jo rediget i iTunes, da lagres vel musikken "om"? Har haket av for sorteringen ved import, og dette har fungert utmerket ved all annen import (fra en PC i nettverket). Bare dratt sangene inn i biblioket.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Fantomas » man 04.04.2005 18:52

hehe..
jeg har aldri opplevd at sanger som ligger i iTunes biblioteket ikke ligger i de respektive mappene... jeg bruker ikke Limwire selv..men det er en tilsvarende funksjon i xFactor og den funker fint her... men jeg ville trodd at det hadde noe med artistnavnet å gjøre kanskje??

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav SondreB » man 04.04.2005 19:13

Mener du det med at LimeWire lager en spilleliste i iTunes når begge er aktive?
Den blir jo borte så fort LimeWire er slått av, blir den ikke?
Så kanskje sangene bare ligger der midlertidig og at de må flytte dem fra mappen du lagrer nedlastede LimeWire-sanger i til iTunes-mappen?
Ble litt innvikla, men.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Fantomas » man 04.04.2005 19:15

gå i downloads mappen din marker alle mp3 filer og høyreklikk og velg "open with iTunes" eller bare dra de over i Library vinduet i iTunes

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Grandars » man 04.04.2005 19:37

Eg har lagt merke til at Limewire gjer eit eller anna.. snodig. Dersom du ser på biblioteket ditt frå ein annan stasjon (mac/pc/xbox) i nettverket, ser du at det ikkje er eitt, men to bibliotek. Eit som heiter Brukers musikk, og eit som heiter Limewire tunes. Så eg trur kanskje at Limewire lagar eit nytt bibliotek, som ikkje har mykje med ditt eige å gjere.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Bayas » man 04.04.2005 20:55

Et eller annet snodig er det utvilsomt! Har nå lett enda litt mer i systemet og finner noen av sangene jeg har lastet ned (og som ligger i LimeWire-spillelisten). Dette ser ut til å være uavhengig av om jeg har endret artistnavn osv i iTunes. Hvorvidt mappen blir borte eller ikke vet jeg ikke enda, da jeg ikke har lukket LimeWire. Hvis dette er tilfelle er det uansett dumt og jeg bør kanskje skru av funksjonen og gjøre alt manuelt istedenfor, men det burde jo ikke være nødvendig da.. :roll:

Noen som bruker LimeWire og iTunes som skjønner hva jeg mener?

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere