Garageband og trommer

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Garageband og trommer

Innleggav CharlieFlagg » tor 21.04.2005 1:51

Hei!

Er det noen som har noen tips om hvordan man på en best mulig måte kan ta opp "live" trommer med garageband?

Har veldig lyst til å teste ut hvordan jeg kan bruke min nye mac, en 12" Powerbook, til å lage en demoinnspilling med bandet mitt..

Har testet ut programmet litt og synes det er ganske så genialt. Men ser for meg at det kan bli vanskelig/utfordrende å få tatt opp trommene. Så hvis noen har noen erfaringer å dele er jeg takknemlig!

Har også lest at man på garageband kan spille opptil 8 spor samtidig..
Skjønner at man da trenger ekstrautstyr. Kan noen fortelle meg hva man trenger? Hvor får man kjøpt det? Og hvordan fungerer dette? Er det lett å bruke?

Setter stor pris på svar!
medlem i 228 måneder
 

Innleggav budbringeren » tor 21.04.2005 2:44

Jeg kan svare deg på en del om dette jeg. Lever av bl,a slikt arbeid. Men kjenner ikke noe særlig til Garageband, og jobber i nuendo. Men når du skriver at det kan ta opp opptil 8 spor, så er jo ikke det så vanvittig mye. Hvis du skal ha trommer, gitarer, bass og sang f,eks blir det ganske knapt. Men hvis du skal gjøre det enkelt og ikke med så altfor stor kresenhet, kan du jo spille trommene inn med overhead micer, og kun det. Og resten til andre instrumenter. Mikrofoner til trommer har du, eller lurer du på alt som har med recording av trommer å gjøre? Kan gi mange svar på dette bortsett fra garageband i seg selv. Men prinsippet må vel være det samme antar jeg. Først og fremst trenger du et lydkort, og diverse micer. Har du det?I såfall er du jo ganske langt på vei:) Lurer du på hvilke micer som er bra til hva, så kan jeg gi deg noen tips. Kanskje forklare enda mer, så skal jeg hjelpe deg litt på veien:)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Jaman » tor 21.04.2005 7:52

Apropo trommemicer. Eg skulle kjøpt meg komplett sett med micar til eit 5 trommers sett, med 3 cymbalar. Kva merke er å anbefale, og kva pris må ein rekne med?? Kor anbefalar du eventuelt og kjøpe slikt?
medlem i 232 måneder
 

Innleggav ask » tor 21.04.2005 8:10

Jeg er bare amatør på området, men når jeg spiller inn trommer og ikke har så mange inputter på maskina, kjører jeg alle trommemikrofonene inn i en analog mikser og sender derfra en kanal til maskina. Men da må man forsikre seg om at lyden er perfekt innstilt på miksebordet.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]