Import iTunes Win -> iTunes OSX

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Import iTunes Win -> iTunes OSX

Innleggav fargefax » man 25.04.2005 11:31

Jeg venter på MacMinien min som forhåpentligvis dukker opp på døren innen en uke.

Holder nå på med litt forbededelser; Jeg har brukt iTunes på Winmaskinen og har vel 30 gb med musikk som skal importeres til Macen. Det burde ikke være noe problem å importere selve musikken til Macen, men det kan kanskje bli litt mer tricky å få infoen inn i biblioteket til Macen. Jeg vil absolutt ikke miste info som rating, spilleslister, når lagt til, sist spilt osv.

Er det da mulig å kopiere "iTunes Music Library.XML" og "iTunes music libary" - filen til Macen? Eller snakker ikke operativsystemene samme språk i iTunes? Eller kanskje det er noen andre smarte løsninger mht import av media?
Sist endret av fargefax den man 25.04.2005 12:46, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav thomasb » man 25.04.2005 11:44

Så vidt jeg forstår er det eneste du trenger å gjøre, å flytte "iTunes"-mappen som ligger i "My Music" i Windows, over til Mac'en sin "Music"-mappe :)

Dette dokumentet forklarer hvordan bruke f.eks iPod'en til å flytte musikken til en ny datamaskin:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300173

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav kmb » man 25.04.2005 11:44

Man har en fil som heter iTunes Music Library.xml i OSX.

Den ligger på User/"brukernavn"/Music/iTunes/iTunes Music Library.xml

Det er en smal sak å kopiere den fra windows til OSX. Jeg kan ikke si helt sikkert at du vil få over all info.


Lykke til!

EDIT: slått på mål streken!
medlem i 230 måneder
 

Innleggav skyfex » man 25.04.2005 12:39

Argh! Det heter Mac Mini, ikke MiniMac! :P

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Mac4me » man 25.04.2005 13:16

skyfex skrev:Argh! Det heter Mac Mini, ikke MiniMac! :P


Noen som har påstått noe annet?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]