Avspilling av DVD audio

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Avspilling av DVD audio

Innleggav andemann » tir 26.04.2005 21:27

Jeg har en DVD som er kombinert DVD video og DVD audio. Noen som vet hvordan jeg kan få spillt DVD audiosporene uten å måtte spille av DVD video.

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav pawnboy » tir 26.04.2005 21:43

alltså, har du en vanlig dvd spiller til tv som også spiller dvd-audio? Og du skal spille av DVD-Audio plater uten å se bilde? Eller hva mener du?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav andemann » tir 26.04.2005 21:52

Har en powerbook med superdrive. Thats it... Og en tidlig xbox som ikke er så glad i brennte plater i det hele tatt.

Når jeg setter platen inn så kommer standard dvdavspiller opp og lar meg velge spor gjennom standard dvdmenyer.

Kunne tenkt meg en ren DVD Audio avspiller for avspilling av DVD audiospor (Ikke lydsporene til DVD videodelen)

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav pawnboy » ons 27.04.2005 12:17

hm.. jeg tror ikke en superdrive kan lese dvd-audio spor, men nå ble jeg veldig usikker på hva som gjør at en dvdspiller leser dvd-audio. Om det ligger i det mekaniske eller om det kan gjøres med software. I en dvd spiller må det være en fysisk 192kHz/24-bit D/A konverter for DVD-Audio innebygd for å utnytte kvaliteten på en dvd-audio plate. Derved betyr det at LYDKORTET i macen din må støtte DVD-A.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Magnuc » ons 27.04.2005 12:20

Alle DVD-spillere kan ikke lese DVD-Audio. Bare de dyreste som kan dette.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav pawnboy » ons 27.04.2005 12:24

Men nå var jeg inne på en tilfeldig side for et Creative lydkort med DVD-Audio støtte, og der sto det at DVD-A kunne da spilles på alle dvd-drives. Så kanskje du finner et eksternt lydkort som kan fikse dette?:)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav andemann » ons 27.04.2005 13:41

Holder ikke med lydkort som takler den kvaliteten om det ikkje finnest software for OS X som får lyden frå dvdplata til lydkortet.

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]