Lydkort

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Lydkort

Innleggav magnuz » fre 29.04.2005 23:07

Heisann

Jeg driver å ser etter et lydkort til macen min. En G4 med PCI og AGP. Trenger et lydkort med optisk/coaxial (evt. hvis det finneslydkort med det) digitalutgang som støtter 5.1 og oppover til rundt 1000 lappen. gjerne litt over eller litt under. samme om det er usb/firewire eller internt. noen som veit om noen? sett et på komplett.no som funker på os x men mangler optisk digitalutgang.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Svein_Jarle » lør 30.04.2005 7:19

Selv har jeg et lydkort av typen "M-Audio Revolution 5.1" og er fornøyd med det. Kortet kosta vel i underkant av 1000,- kr inkl. frakt fra [url="http://www.procom.no/"]Procom[/url], en drammensbutikk hvor de har endel ulike Mac-lydkort...
medlem i 234 måneder
 

Innleggav 335 » lør 30.04.2005 10:08

Sjekk ut "Edirol UA-20" på applestoe eller procom. Litt dyrere enn du antyder, men det jeg fant med noe optisk utgang. Ellers kjører jeg på en M-Audio MobilePre USB. Den kostet ca 1300 kroner, og er veldig fornøyd men den (men ingen optisk utgang).
medlem i 227 måneder
 

Innleggav magnuz » lør 30.04.2005 12:43

Ok. takk for hjelpen. fant to stk på apple store: M-Audio Revolution 5.1 PCI Audio Card, som du over her nevnte, og M-Audio Transit high resolution Mobile Audio upgrade.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 11.05.2005 22:55

Hmm. Om du ikkje har kjøpt alerede, sjekk ut m-audio sine sider. Dei har eindel pcikort til mac, med masse anna snacks. Sjekk også ut prolyd.no for betre utvalg, betre service og billigare prisar.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]