Hvilken bærbar for lydstudio mac?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Innleggav aslak » lør 21.05.2005 11:01

subsequent skrev:
aslak skrev:Skal du ta opp er det en ting til du trenger, en ekstern harddisk. den lokale disken er for treig og liten til å jobbe med audio.


Eller bare bytte ut harddisken inni Maskinen så slipper du og drasse rundt på en externharddisk.


BS

Skal du jobbe professjonelt med flersporsopptak, blir den interne disken for liten og treig, uansett om du bytter den ut med en 5600rpm100gb

dessuten vil du gjerne ha en separat lyddisk av praktiskek hensyn.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » lør 21.05.2005 12:53

Det kommer litt an på. Bruker selv min standard Powerbook til musikkinnspilling. Jeg tar opp i 24/44.1 og greier rundt 24 lydspor uten problemer. Deretter bouncer jeg ned til stereo (men beholder originalsporene) og fortsetter innspillingen. Slik kan du få ubegrenset antall spor på den interne disken. Når jeg kommer hjem overfører jeg alle sporene til min Powermac for mixing.

Jeg bruker Logic Express. Styr unna Cubase, som belaster systemet unødvendig hardt og gir deg færre spor.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav aslak » lør 21.05.2005 15:55

jeg har cubase nå, det kan jo forklare endel, måtte bare prøve det ut, har brukt logic i mine ungdomsår. Men det er jo uansett ikke noen ulempe å ha en ekstern fw disk om man raskt vil jobbe med prosjektene sine på forskjellige maskiner. dessuten er det vel heller ingen tvil om at en raskere og større disk er bedre egnet for større produksjoner enn en mindre og tregere disk :)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Forrige

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron