M-Audio Fast Track USB og apple ibook 12" god kombinasj

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

M-Audio Fast Track USB og apple ibook 12" god kombinasj

Innleggav Kristoffer1989 » søn 22.05.2005 21:46

Vil dette lydkortethttp://www.riff.no/butikk/product_info.php?manufacturers_id=98&products_id=2204

Kunne kjøre softsynther og elgitar live, og kunne ta op uten en merkbar forsinkelse i garageband??

Referer til den forige tråden min...

Edit: med 12" ibook altså, med 512 eller 768 ram...
medlem i 229 måneder
 

Innleggav desafio » søn 22.05.2005 22:07

Jeg har en iBook som jeg driver på med slikt på. Jeg kjører både softsynth og gitar live gjennom et MpbilePre USB, som er "storebroren" til FastTrack, som du snakker om. Jeg får helt super lyd, så lenge jeg har maks gain, for å ungå for mye støy.

Sofysynthen støyer selvsagt ikke, det er kun gitaren :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Kristoffer1989 » søn 22.05.2005 22:20

hmm, hvis du ser disse to opp mot hverandre da??

er det noen serlig forskjell? er kortet ditt kraftigere med overføring(oge derofr mindre delay) en fast tracken? ser jeg at det følger med litt gitarlyder til fast'en og det hadde vært kjekt å ha
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Snarf » man 23.05.2005 0:19

Delayen er den same sidan begge korta kjører på USB1.1 standarden. Om du er bekymra for delay (eller latency som det eigentleg heiter) bør du heller investere i ein firewirebasert løysing. Men du får ganske bra innspelingar med knapt merkbar latency med både fast track og diverse andre kort. Har sjølv både ein Digidesign MBOX og M-Audio Fast Track, og er ganske nøgd med dei. Har også brukt M-Audio sin firewire410 og den er heilt super.

Om du har råd til det, ville eg heller gått for ein M-Audio Solo/410 då desse 2 har firewire og altså null latency (kontra den knapt merkbare på usb), dei har også phantom power til å drive kondensator mikrofonar, noko fast track ikkje har.

Har tidligare råda folk til å heller gå for firewire, og har for vane å gjere det. Om det er pengane det står på, ville eg heller ha venta ein mnd og spara litt meire.
Om du skal kjøre softsynthar treng du eit midiinterface og det har ikkje fast track, alternativt kan du bruke eit usb keyboard...

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Kristoffer1989 » man 23.05.2005 15:18

hmmm, men er det virkelig hørbar latensy(som jeg fdaktisk viste at det het :P) på usb kortene da? er det eventuelt noen usb2 kort ute på markedet?

jeg vil helt ikke ha det noe dyrere en det det er nå...

jeg har forresten både en midi interface og et usb keyboard så den saken er biff...

men vil ikke fast tracken kunne kjøre med ~null latensy?
medlem i 229 måneder
 

Innleggav desafio » man 23.05.2005 15:24

FastTrack har bare to innganger, og det blir så lite data som skal sendes gjennom, at latency vil nok ikke bli et problem :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Kristoffer1989 » man 23.05.2005 16:17

så altså den vil kunne kjøre gitar inn til mixebord/stereo whatever, gitar inn altså ta opp uten all den latensyen jeg har nå, ta opp og kjøre sofsynther ut i realtime?
medlem i 229 måneder
 

Innleggav desafio » man 23.05.2005 16:27

Så vidt jeg har erfart, ja

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Kristoffer1989 » man 23.05.2005 16:34

takk for all hjelp, da skal jeg nok kjøpe meg det, så får jeg se om jeg får spart op til en ibook i løpet av sommeren(A)
medlem i 229 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]