MIDI klaviatur til Logic Express

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

MIDI klaviatur til Logic Express

Innleggav DarkAngel » ons 25.05.2005 20:41

Hei jeg har lyst på et midikeyboard. Er det samme hva jeg kjøper ettersom jeg skal fikse effektene i Logic gjennom M-Audio 410en? Jeg vil ha billigst mulig,

Feks M-Audio Keystation 49e som selges på KickMusic til 1149,-

Noen bedre? Noen billigere?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » ons 25.05.2005 20:56

Dette er fine keyboards. Hvorfor? Jo, de er nemlig såkalt "class compliant", som betyr at de ikke trenger drivere! Bare plugg inn i en usb-port og de funker med en gang i Logic og GB. Dessuten henter de all strøm de trenger fra usb-porten, så du slipper ledningsmas…

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav DarkAngel » ons 25.05.2005 21:00

Ok. Tenkte å bruke MIDI porten på lydkortet jeg, men så lenge det funker uansett, så kan jeg ikke klage. det er som regel sånn med OSX :)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » ons 25.05.2005 21:07

DarkAngel skrev:Ok. Tenkte å bruke MIDI porten på lydkortet jeg, men så lenge det funker uansett, så kan jeg ikke klage. det er som regel sånn med OSX :)


Utstyr som er Class Compliant (CS) funker faktisk like bra med Windows XP! Jeg vil anbefale alle å kjøpe slikt utstyr da det ALLTID vil virke, uansett OS og OS-versjon. Det finnes også lydkort som er CS. Presonus Fire Pod er et eksempel på dette. Drit i driverne og bruk Core Audio, så blir allt mye enklere!

Så når vi sitter på Mac OSXV i 2010 og presonus har vært konk i to år, så vil lydkortet fremdeles virke! Dersom du ikke søler en halvliter oppi det da, selvfølgelig…

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav DarkAngel » ons 25.05.2005 21:10

Ja jeg bruker M-Audio 410 firewire med CoreAudio. Det funker fett som f.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav joarek » ons 25.05.2005 21:11

Jeg har M-Audio e49 og er kjempefornøyd, men du finner dem helt ned til 950,-!
Selvom dette er et billig midikeyboard er det ikke noe dårlig, veldig godt å
spille på. Kan anbefales.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » ons 25.05.2005 21:13

DarkAngel skrev:Ja jeg bruker M-Audio 410 firewire med CoreAudio. Det funker fett som f.


Ja, men du måtte installere drivere… Om noen år gidder ikke M-Audio produsere drivere til dette gamle koretet lengre, og plutselig er ikke driverne lengre kompatible med det nyeste OS’et…

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav DarkAngel » ons 25.05.2005 21:20

joarek skrev:Jeg har M-Audio e49 og er kjempefornøyd, men du finner dem helt ned til 950,-!
Selvom dette er et billig midikeyboard er det ikke noe dårlig, veldig godt å
spille på. Kan anbefales.


Hvor finner jeg det så billig?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav joarek » ons 25.05.2005 21:28

Jeg kjøpte det i en musikkbutikk i Skippergata (husker ikke navnet). Men ett raskt søk på kelko.no ga meg 856,85 ink. moms ;)


apple.no side


Bedre blir det ikke :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav DarkAngel » ons 25.05.2005 21:32

Nydelig!

Det blir jo ikke bedre enn å kjøpe det av Apple!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav aslak » tor 26.05.2005 1:18

hvis du vil ha et litt bedre klaviatur, billige usbbokser har en billig følelse. og gitt at du har en midiport, så kan du kjøpe deg et brukt masterkeyboard. Fatar Studiologic Sl serien er gode greier, finnes i 61, 74? og 88pro(veide tangenter)

jeg har minsteversjonen, funker fint til meg. om du vil kjøpe den kan jeg gi deg et godt tilbud, den kostet 3500kr ny i 1998, så det er ikke no tulleplastræl :)

Bilde

den har både pitch og modhjul, samt at du kan styre lydmoduler fra den. kjekt om du skal bruke tangentbordet på ei spilling ellerno. usb funker enn så lenge bare sammen med dataen.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]