Hvordan best fjerne bakgrunnsstøy i GB?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Hvordan best fjerne bakgrunnsstøy i GB?

Innleggav Eplemac » tir 24.01.2006 16:29

Hei! har et opptak her jeg gjerne skulle fjernet støy fra. Har Garage Band 05. Hvordan funker dette til det formålet? er det andre program som funker bedre som ikke er altfor innviklet?
takker for alle tips
medlem i 226 måneder
 

Innleggav mapale » tir 24.01.2006 16:32

Hvis du har penger og muligheten, så ville jeg vurdert Soundtrack Pro hvis jeg var deg. Der er den en funksjon som heter reduce noise, som virker over alle forventninger. Du kan sette støy punkt, fjerne bilsus, digitale forstyrrelser og alt. Fikk en klinkeklar lyd på et opptak jeg hadde gjort under et intervju hvor et tog passerte. Anbefales

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Eriksson » tir 24.01.2006 17:04

Men vet du om det finnes noe tilsvarende i GB?
Jeg er ute etter det samme, men har ikke råd til å bruke penger på SoundTrack Pro nå.
Sist endret av svar den lør 28.08.2010 8:28, endret 1 gang
Grunn: Unødvendig bruk av sitering, §2.8

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav mapale » tir 24.01.2006 17:07

Har desverre ikke brukt GB noe særlig, men det finnes sikkert noe lignende... Søk i help...

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Eplemac » tir 24.01.2006 22:18

ingen som har noen rimeligere alternativ enn soundtrack pro?
medlem i 226 måneder
 

Innleggav michaeno » fre 03.02.2006 11:32

Det du kan gjøre er å få tak i en Noise Reduction-plugin. GB støtter egentlig bare au-plugines og det er nok lettere å få tak i en vst-plugin. Heldigvis så finnes det et program man kan bruke som en wedge mellom au og vst formatene. Er en tråd om det her på forumet et sted, husker ikke helt hvor i farta.

Evt så kan gate gjøre ganske mye også hvis du leker litt med den.
medlem i 249 måneder
 

Innleggav MasterFlx » ons 08.02.2006 15:42

Ja, gate, er vel det eneste som kan hjelpe deg i GB. Mulig audacity kan fjerne noe støy for deg. Personlig liker jeg ikke audacity, men om du ikke har penger, så er gratis.
Du kan jo se om du blir fornøyd
;)

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Hvordan best fjerne bakgrunnsstøy i GB?

Innleggav svar » lør 28.08.2010 8:32

Det har jo gått en stund nå, og vi er oppe i GB09.
Er på jakt etter det samme som i den opprinelige trådstarter her: Noen som vet om dette er mulig i GB09?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]