Klippe ut bare lyd fra film

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Klippe ut bare lyd fra film

Innleggav PitBull » søn 05.11.2006 0:33

Jeg finner ikke ut av hvordan man klipper ut bare lyden fra en fil i Quicktime 7. Jeg fikk ette til i tidligere versjoner med en kommando som het "Klipp ut lyd". Denne eksisterer ikke lengere, og nå har jeg bruk for den kommandoen. Jeg har Quicktime Pro (Før noen spør om det).

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav endorphine » søn 05.11.2006 0:41

Hva med Audio Hijack?
Funker for meg O:-)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav PitBull » søn 05.11.2006 0:48

var ikke helt det jeg tenkte på. Jeg har en quicktimefil jeg skulle klippe vekk videoen på. Jeg har nemlig redigert en sang i iMovie (Har ingen programmer som det var like enkelt å fikse det jeg skulle i) og fant ingen måte å bare eksportere lyden på, og når jeg ska limportere sangen i iTunes blir den akkurat som en musikkvideo, og det vil jeg ikke.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav endorphine » søn 05.11.2006 0:53

Programmet gjør jo at du kan eksportere lyden fra et spesifikt program (i dette tilfellet QT) til en lydfil. Denne kan du så importere inn i iTunes igjen.

Eventuelt kan du sende den over så kan jeg klippe ut lyden for deg?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav PitBull » søn 05.11.2006 0:55

Fant en annen løsning da jeg fomlet litt rundt i quicktime... :rolls eyes: Jeg eksporterte den i topp kvalitet AIF og importerte den i iTunes. Deretter til Mp3. Lyden ble like bra som orginalen, pluss at jeg fikk redigert det jeg skulle. :P Men takk for hjelpen uansett. Kansje jeg bruker programmet neste gang :P

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav endorphine » søn 05.11.2006 0:58

Sure. What are nordlænnings for? :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav PitBull » søn 05.11.2006 1:00

endorphine skrev:Sure. What are nordlænnings for? :rolls eyes:


Ja nordlænninga rula værdn! ;)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav iAperture » søn 05.11.2006 1:12

Nordlendinger lever avskjermet og tror derfor at kun det som er rundt dem er verden. har selv familie på nordkapp så jeg vet hva jeg snakker om. :P
medlem i 211 måneder
 

Innleggav endorphine » søn 05.11.2006 1:21

DynomiteG: Prøver du å si at Bodø ikke er en verdensmetropol? At det finnes intelligent liv sør for Brønnøysund? :-P

- Nordlenninger er nok ikke så forskjellige fra resten av den norske befolkninga. Kanskje noe mindre selvhøytidelige enn fru Ancher-Schöne-Hansen fra beste vestkant, men dog.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav PitBull » søn 05.11.2006 19:02

DynomiteG skrev:Nordlendinger lever avskjermet og tror derfor at kun det som er rundt dem er verden. har selv familie på nordkapp så jeg vet hva jeg snakker om. :P


Jada, skjæ alle under samme kniv din tulling! ;)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Klippe ut bare lyd fra film

Innleggav thomasb » søn 05.11.2006 19:06

PitBull skrev:Jeg fikk ette til i tidligere versjoner med en kommando som het "Klipp ut lyd". Denne eksisterer ikke lengere, og nå har jeg bruk for den kommandoen.

Det stemmer. Denne funksjonen er flyttet til et annet sted nå.

1. Åpne en video med lyd
2. Velg Window-menyen -> Show Movie Properties
3. Marker lyden og trykk Extract øverst til venstre i Properties-vinduet

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav PitBull » søn 05.11.2006 19:45

Okey. takk skal du ha! Jeg skjønner ikke hvorfor de har gjemt funksjonen så grusomt! Er jo snart slik med alle Apple programmer at man må lese brukermanualen for å finne alle de viktige funksjonene! :S

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Klippe ut bare lyd fra film

Innleggav sirIdar » tir 01.12.2009 23:58

Er klar over at denne er litt gammel, men har tilsvarende utfordring og trenger en oppdatert løsning.

Har noen filmer (".avi") fvor jeg skulle ha "klippet ut" lydsporet, slik at jeg får en lydfil istede for en film fil (som i at jeg vil høre på filme ikke se på den).

Noen som har noe forslag på hvordan dette kan løses på en grei og billig måte?
medlem i 209 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]