Får ikke lydkort til å fungere

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Får ikke lydkort til å fungere

Innleggav Govva » fre 15.12.2006 14:50

Har nettop fått en m-audio fw410 lydkort, men ingen ting funker. Kortet får ingen kontakt med datamaskinen. Ingen utslag på målerne når jeg kobler til mic, og i systemvalg, så vill ikke M.audio FW åpne seg. Sier at jeg må ta kontakt med software leverandøren får å få en nyer versjon. Ser under info
at programvaren er versjon 1.0 for power PC. Er det dette som er feilen

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav kriff » fre 15.12.2006 16:30

Etter all sannsynlighet. Du må gå inn på M-audios nettsider og laste ned driverversjon 1.4.7, da den som følger med på CDen ikke er oppdatert til å kunne fungere med Intel-macer.
Dette gjelder generelt ved installasjon av nye enheter - jeg bruker ytterst sjelden de drivere som måtte følge med :-)

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Govva » fre 15.12.2006 16:44

Har hentet seneste versjon, men det fungerer fremdeles ikke. Får beskjed om at den ikke finner lydkortet. Har testet fw porten og den funker som den skal. Har sett under "maskinvare/ FireWire, og der står det at M-audion er tilkoblet

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav larshk » fre 15.12.2006 16:51

prøv å åpne M-Audio Firewire programmet som antakelig da ligger i apps-mappa di. Helt til høyre i vinduet finnes det en knapp som heter reset "etellerannet", prøv å klikk på denne...
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Govva » fre 15.12.2006 17:01

apps-mappa. Mener du programmappen. Om det er den mappa du mener, så finnes det ingen "reset kanpp der. Var litt usikker på hva du mener. Hadde vært takknemlig om du kansje hadde itdypet litt mere

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav larshk » fre 15.12.2006 17:14

Om du har installert alt hva som trengs (følger med) for fw410 så skal du nå ha et lite program i programmappen din som heter M-Audio Firewire. Åpner du dette så får du opp en mikser hvor du bl.a. kan route inngangene dine på lydkortet o.l. Helt til høyre i prog.vinduet, rett over master-faderen så finnes det en reset-knapp, som resetter lydkortet. Dette pleier å gjøre susen... :)
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Govva » fre 15.12.2006 17:17

Vel, problemet er at jeg ikke får opp programmet, da den sier at den ikke finner lydkortet

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav larshk » fre 15.12.2006 17:20

jøss...
idiot-spm men kortet er på? ;)
Har du strøm-adapter koblet til?
Phantom inne?
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Govva » fre 15.12.2006 17:43

Vel, ingem spørsmål er for dumme..
Strømmen er på
Kortet er påslått
Phantom var ute, men det hjalp ikke å trykke inn den.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Snarf » lør 16.12.2006 2:25

Du ventar med å slå på maskina til etter du har kopla i kortet, rait?
Dersom du koplar kortet i maskina medan den er igang, kan du brenne både kortet og firewire porten din og du får ingen erstatning ettersom M-Audio advarar mot hotswapping i manualane sine.

Du må alltid slå AV maskinen før du pluggar i eit M-Audio lydkort.
Har du prøvd dette?
Dersom du hotswappa første gongen du brukte kortet, kan du alt ha ødelagt det... :(

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Govva » lør 16.12.2006 10:26

Har funnet ut at kortet fungerer, men det er softwaren det er problemer med. Etterat jeg fikk lasta ned siste versjon av m-audio programmet, så registrerer maccen under system/lyd at lydkortet er der, men det blir noe feil ved instalasjon. Har prøvd mange ganger, men det hjelper ikke. Skal prøve å laste ned engang til når jeg får tilgang på bedre nett. Her hjemme sitter jeg bare med telefon modem

edit:
Gjorde som jeg ble bedd om. Først instalerte jeg programmet, slo av. kobla til og starta maccen

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav xheigrestadx » tir 26.12.2006 15:10

hadde samme problemet da jeg skulle sette opp mitt fw410 kort. jeg hadde gjort alt klart på forhånd, dvs installert driver, men da jeg fikk kortet og skulle sette opp, kom advarselsvinduet opp.

det som løste problemet var å kaste plist filene som ble laget i preferences mappa, koble til kortet og fyre opp programmet

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Får ikke lydkort til å fungere

Innleggav MacLet » lør 12.12.2009 19:41

Jeg har et m-audio firewire solo og har samme problem her.. Har lasta ned nyeste software, kobla i lydkortet før jeg starta macen, men macen finner ingenting. Det eksisterer ikke i det hele tatt.. Jeg har brukt det før, men reinstalla macen og etter det har jeg ikke fått det til å funke.. Help anyone?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]