Hear - Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Hear - Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav Giltvedt » lør 30.08.2008 14:23

Jeg leter etter et program, equalizer, som lar meg justere lydstyrke på frekvensområder opp eller ned. Altså av alt lyd som kommer fra maskinen som iTunes, nettleser, video osv. Er klar over at iTunes har det innebygget, men jeg vil/trenger likevel ha mulighet for å justere noe frekvensområder.

Vil se om jeg kommer til høre noe forskjell når jeg justerer frekvenser som jeg ikke hører.

Lette etter en slik program både i google og hos I use this med søke ord som equalizer og audio med flere/forskjellige søkeord sammen uten å lykkes. Finner stort sett opptak, redigering, konvertering o.l. progammer.

Tips og link tas med stor takk

EDIT: Hear er den programmet jeg var ute etter. Stor takk til fiberkanin!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav poptriks » lør 30.08.2008 21:50

Dette kan du gjøre med Audio Hijack Pro.
medlem i 191 måneder
 

Re: Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav Mac-grazy » lør 30.08.2008 22:49

Vil dette også virke når lyden kjøres trådløs?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav Giltvedt » lør 30.08.2008 23:38

Audio Hijack Pro ser ut som en opptaksprogram fra mine øyer og det er ikke det jeg ser etter. Ser ikke noe sted hvor jeg kan justere equalizer av lyd jeg hører på uansett program.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav SeaLion » søn 31.08.2008 7:28

Det finnes et program som heter Airfoil som klarer å sende lyd fra f.eks videolyd fra Safari over (det trådløse) nettverket, men det har dessverre ikke EQ.

Dessverre er Airfoil litt krøkkete (etter min mening), for man må starte Airfoil før programmet som lyden skal komme fra. Og å gidde å avslutte Safari inkludert alle faner bare for å få mer lyd på en tilfeldig video jeg finner på nettet er ikke min stil.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav Mac-grazy » søn 31.08.2008 9:51

xagits skrev:Jeg leter etter et program, equalizer, som lar meg justere lydstyrke på frekvensområder opp eller ned. Altså av alt lyd som kommer fra maskinen som iTunes, nettleser, video osv. Er klar over at iTunes har det innebygget, men jeg vil/trenger likevel ha mulighet for å justere noe frekvensområder.

Vil se om jeg kommer til høre noe forskjell når jeg justerer frekvenser som jeg ikke hører.

Lette etter en slik program både i google og hos I use this med søke ord som equalizer og audio med flere/forskjellige søkeord sammen uten å lykkes. Finner stort sett opptak, redigering, konvertering o.l. progammer.

Tips og link tas med stor takk


Kan apulSoft apEQ - 1.3.1 brukes. Koster 49$
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33668

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav Giltvedt » søn 31.08.2008 12:21

Beklager at jeg må si det slikt: Dere er helt på bærtur!

poptriks & Mac-grazy: Sjekket dere om hvilket funksjon de programmene dere anbefalte har eller tok dere bare tilfeldigvis fra google eller versiontracker ol?

Greit at dere vil hjelpe til med å google litt etter, men ikke post noe med det samme før dere vet hva de programmene er.

Mac-grazy: Programmet du tipset er rett og slett en plugins for lydredigeringsprogram, så jeg kommer ikke langt med dette.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav fiberkanin » søn 31.08.2008 12:40

Prøv Hear.

[EDIT:]

Velbekomme. :)
Sist endret av fiberkanin den søn 31.08.2008 14:53, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav Giltvedt » søn 31.08.2008 14:51

@fiberkanin Akkurat hva jeg er ut etter! Tusen takk for linken!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Hear - Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav poptriks » man 01.09.2008 21:55

pass munnen din, din lille frekkas. bare fordi du ikke skjønner hvordan man bruker audio hijack pro som system eq, betyr ikke det at det ikke er mulig!
medlem i 191 måneder
 

Re: Hear - Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav Giltvedt » man 01.09.2008 22:20

@poptriks Skal du kalle meg en frekkas så får du lese svaret ditt selv og tenke over om svaret ditt var til hjelp for en som ikke har erfaring med lyd.

1. Jeg har ikke erfaring med lyd og er langt ifra lydtekniker.
2. Posten din besto ikke mer enn navn til et program.
3. Kunne tilføye med å skrive i posten om hvordan man finner EQ i programmet.
4. Jeg var ikke ute etter et omfattet program med EQ innpakket "langt inne" i programmet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Hear - Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav Mac-grazy » tir 02.09.2008 8:22

Her var det jo en hyggelig tone ;) @fiberkanin: Funker det med "Hear" hvis man har trådløs overføring?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Hear - Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav poptriks » tir 02.09.2008 11:28

Det et høflig menneske ville skrevet er som følger: "Jeg finner ikke ut hvordan man bruker Audio Hijack Pro som system EQ, kan du forklare det for meg."
medlem i 191 måneder
 

Re: Hear - Equalizer for lyd som spilles av fra maskinen

Innleggav SeaLion » tir 02.09.2008 12:38

poptriks skrev:Det et høflig menneske ville skrevet er som følger: "Jeg finner ikke ut hvordan man bruker Audio Hijack Pro som system EQ, kan du forklare det for meg."

Uansett er neppe dette spesielt høflig:
pass munnen din, din lille frekkas.
:rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 


Neste

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]