Importere WAV til iTunes og komprimere til MP3 samtidig?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Importere WAV til iTunes og komprimere til MP3 samtidig?

Innleggav larserso » ons 10.12.2008 16:33

Hei!
Er det noen effektiv måte jeg kan importere en mengde filer og kataloger med musikk til biblioteket mitt og komprimere de samtidig? Jeg har CD-samlinga mi liggende i WAV på ekstern disk og ønsker å komprimere denne og legge til i iTunes sammen med annen musikk.

Er begrensa med plass på min MBP, så vurderer å legge de til som MP3 nå og heller sette meg mer inn i tapsfrie formater senere og lage et nytt biblotek på min Time Capsule og kjøre dette over AppleTV på et senere tidspunkt. Høres dette fornuftig ut?

På forhånd takk for hjelpen!
medlem i 195 måneder
 

Re: Importere WAV til iTunes og komprimere til MP3 samtidig?

Innleggav musher » ons 10.12.2008 17:14

Har du prøvd Avansert->Lag MP3-versjon i iTunes?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Importere WAV til iTunes og komprimere til MP3 samtidig?

Innleggav jervi » ons 10.12.2008 17:49

Først velger du importinnstillinger i iTunes (velg hvilket format du vil ende opp med). Standard er 128 kbps AAC, men du kan fint velge mp3 hvis du heller vil det. Jeg anbefaler 256 kbps AAC med VBR.
Hold deretter nede "alt" mens du velger "Konverter til AAC/MP3" fra Avansert-menyen. Dette er i bunn å grunn det samme som musher skriver, men fordelen ved å holde nede "alt" er at du slipper å legge de ukomprimerte WAV-filene til iTunes først - nå kan du velge filer fra mappestrukturen i stedet.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Importere WAV til iTunes og komprimere til MP3 samtidig?

Innleggav larserso » ons 10.12.2008 19:42

Glimrende! jervi sitt tips med alt-knappen virker veldig bra. Skal koble opp mot disken senere i kveld og legge de til. Om jeg velger "konverter til AAC" (256kbs) og velger mappa med musikksamlinga mi vil den da altså konvertere til AAC og flytte over til iTunes musikk-mappa samtidig? Altså slik at originalfilene forblir urørt? Får prøve med kun ett album først ;)
Mange takk for hjelpen!
medlem i 195 måneder
 

Re: Importere WAV til iTunes og komprimere til MP3 samtidig?

Innleggav jervi » ons 10.12.2008 20:50

Det stemmer, men prøv med ett album først ja :)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Importere WAV til iTunes og komprimere til MP3 samtidig?

Innleggav Simplex » søn 04.10.2009 23:31

Jeg har en wav-fil, men den får jeg ikke lagt til i iTunes ved å dra den over, importere den eller noe i den duren. Den fremkommer ikke iTunes. Når jeg ser på fila i Finder eller velger Eple+klikk så står iTunes oppført som standard program...

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]