Mic inn, lyd live på nett

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Mic inn, lyd live på nett

Innleggav magnar » ons 27.05.2009 0:46

Hei,

Har en mic som er koblet på lyd inn, som jeg vil ha på effekter på før den streames ut på nett.

Noen som har peil på hvordan jeg kan få til dette?

Altså: Mic inn => Effekter på ==> Ut som linein utkilde til opptak eller mot nett
medlem i 187 måneder
 

Re: Mic inn, lyd live på nett

Innleggav niwe » lør 30.05.2009 1:23

Du kan prøve Nicecast. Burde fungere. Nicecast kan hente lyd fra hvilken som helst kilde på Maccen, og streame den lokalt på ditt nettverk, eller ut på internett. Selv bruker jeg den til å streame bla. Spotify fra Maccen til iphonen, som igjen er koblet til et av anleggene rundt i huset.

Demoversjonen av Nicecast, som fungerer fullt ut i 20 min av gangen kan lastes ned her http://rogueamoeba.com/nicecast/

Har foreløpig ikke selv kjøpt lisens, men programmet er verd de 40§ de skal ha for det, så jeg kommer nok til å kjøpe det. Skal også bruke det til å lage en nettradio for en festival jeg jobber med.
medlem i 209 måneder
 

Re: Mic inn, lyd live på nett

Innleggav pianoman » lør 30.05.2009 2:46

Er nicecast vanskelig å sette opp?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Mic inn, lyd live på nett

Innleggav magnar » lør 30.05.2009 7:33

Hei,

Fikk det til her, niwe

Dette soundflower-greiene... hva er det godt for ? 2 og 16 kanaler...? hvordan router man f.eks. 16 kanaler rundt om ?

nicecast er ikke så vanskelig å sette opp og du kan bruke det til streaming mot både ShoutCast og andre systemer, pianoman. http://www.shoutcast.com

lurer forøvrig på å starte opp en liten nettradio på sikt her... noen som har noe tips til god software her?

f.eks. jukebox-programvare for mac ?
medlem i 187 måneder
 

Re: Mic inn, lyd live på nett

Innleggav niwe » lør 30.05.2009 17:43

Nicecast er veldig enkelt å sette opp.
Start programmet. Velg kilde for den utgående lyden, og trykk på start streaming.
Nedenfor komme adressene til de to streamene opp.
Programmet har masse ekstrainnstillinger, mikser og slik, hvis man vil gjøre mer.

Lykke til
medlem i 209 måneder
 

Re: Mic inn, lyd live på nett

Innleggav Bowman » tir 18.08.2009 10:45

Hei!
Jeg skal sette opp en lyd stream live til internett, og testa Nicecast og funker utrolig bra..

Men jeg har et problem:
Der jeg skal sende fra har jeg begrenset hastighet på nettlinjen, så jeg trenger å videresende om en pc jeg har stående et annet sted.. (bare windows maskiner)
Noen her som hvet om ett eller flere prg. for dette?
medlem i 196 måneder
 

Re: Mic inn, lyd live på nett

Innleggav 007Helge » søn 18.10.2009 23:17

Hei.
Jeg bruker Winamp og shoutcast på min windows pc.. Fungerer meget bra..
Jeg husker at det også var mac versjon tilgjengelig når jeg satt opp denne..
Eneste ulempen med denne tjenesten er at man får nesten et min i delay..
medlem i 192 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]