Open source AirportExpress klient for Os X

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Open source AirportExpress klient for Os X

Innleggav sfhawk » fre 24.07.2009 17:06

Hei folkens.

En kompis og jeg holder på med en open source AirportExpress klient for Os X. Klienten har foreløpig arbeidsnavnet RaopX, og er basert på raop_play for linux. Raop_play lar deg streame filer, men med de modifikasjonene vi har gjort kan RaopX nå streame lyd fra hvilken som helst applikasjon på Mac'en til AirportExpressen, men foreløpig ikke helt uten hjelp. RaopX er avhengig av en applikasjon som ruter lyd fra default ut til default inn på mac'en (f.eks Soundflower), og vi mellomlagrer fortsatt data til fil. Vi håper å kunne skrive ut alle avhengigheter etterhvert, men ting tar tid og dette er bare et lite fritidsprosjekt. Vi er tross alt i full jobb.

Jeg har lagt merke til en del poster om temaet på forumet, og tenkte at selv om vi ikke har kommet særlig langt, så kanskje det er noen her på forumet som er interessert.

Høres dette interessant ut så kan man følge med på prosjektets gang her, og etterhvert også laste ned programmet fra samme side.
Har du noen spørsmål så ta kontakt.

Fortsatt god sommer til alle på mac1.

sfhawk

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Open source AirportExpress klient for Os X

Innleggav Ic0n » søn 26.07.2009 16:17

Fett!!

Dette funker som ei kule med Wimp! Skulle ikke forundre meg om det funker på Spotify også ;)

Bra jobba!! Gleder meg til fremtidige versjoner.
medlem i 224 måneder
 

Re: Open source AirportExpress klient for Os X

Innleggav sfhawk » fre 31.07.2009 22:09

Kult!

Vi jobber hardt om dagen med en annen løsning enn mellomlagring til fil. Dessverre har dette vist seg å være vanskeligere enn først antatt. Vi håpet at vi i løpet av denne uken ville ha dette i orden, og at prosjektet ble gjort tilgjengelig for nedlasting.
Den gang ei.. ting tar tid.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Open source AirportExpress klient for Os X

Innleggav sfhawk » fre 06.11.2009 23:59

Lenge siden det har vært noe nytt å melde her. Fikk plutselig mye annet som måtte prioriteres foran dette prosjektet, men RaopX funker. Kanskje noen kan ha nytte av det og til og med ta det noen skritt videre. Nå ligger i alle fall kildekoden tilgjengelig for nedlasting her. Have fun :-)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Open source AirportExpress klient for Os X

Innleggav sfhawk » ons 04.08.2010 7:50

Har nok ikke vært så flink til å oppdatere denne.

For de som foretrekker en enkel installér, og ikke vil kompilere fra kildekode, så ble det lagt ut i Januar, bare å følge linken i forrige post. Har ellers ikke skjedd noen endringer siden sist, men håper å kunne ta opp prosjektet igjen i løpet av vinteren.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Open source AirportExpress klient for Os X

Innleggav linnmann » tor 19.08.2010 9:03

Fett prosjekt, men du er klar over at Airfoil gjør det samme og har eksistert lenge? Eller er det meg som ikke forstår hvad ditt program skal kunne?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Open source AirportExpress klient for Os X

Innleggav sfhawk » tor 19.08.2010 9:07

Er veldig klar over Airfoil :-)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]