Ableton Suite 8 eller Logic Studio 9?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Re: Ableton Suite 8 eller Logic Studio 9?

Innleggav starfckr » tir 03.08.2010 11:41

Selv har jeg bare så vidt vært borti logic, og har brukt ableton live i ca 7 år, så jeg er litt biasert, for si det mildt, men av alle DAW-ene jeg har vært borti, er det ingen som har vært i nærheten av ableton live. Workflowen er fantastisk, og jo mer jeg lærer, jo flere fordeler og detaljer ser jeg som bare ytterligere gjør det enklere for meg å bruke mest mulig tid på det som er viktig: å lage musikk, og minst mulig tid på å håndtere programmet.

Det er også en stor fordel at det legger så til rette for livebruk, og jeg har lenge brukt det aktivt på scenen for både synther, trigging av loops/backingtrack, vokaleffekter, etc, og for min egen del er det deilig å kunne lage musikken i det samme programmet vi bruker live.

Jeg har forøvrig på følelsen av at ableton foretrekkers av produsenter av elektronisk musikk. Selv lager jeg alt mulig, og føler at ableton kan brukes til det meste :)

Men... det er mye smak og behag her. Det er sikkert ikke dumt å gi logic en sjanse også, om ikke annet, så vil det kanskje bare forsterke din tro på Ableton? :)
medlem i 164 måneder
 

Forrige

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]