Lyd fra kasett til MP3

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Lyd fra kasett til MP3

Innleggav karloj » man 28.09.2009 21:21

Jeg er amatør på dette området. Ønsker å ta opp lyd fra kassettspiller og lagre den som MP3. Oppdaget at jeg har mistet GarageBand da jeg installerte SL. Har også mistet Quicktime PRO som jeg hadde før. Jeg greide å ta inn lyden med QT som en .mov fil. Men oppdaget at det ikke finnes eksportmuligheter i den nye QT. Tok den så inn i iTunes, men her er det heller ingen lett konvertering. Kan muligens brenne MP3 CD fra iTunes. Hva er beste prosedyre å gjøre dette på når jeg nå har installert Snow Leopard rent og ikke lenger har den gamle programvaren. (Jeg har fremdeles det gamle systemet liggende på en ekstern harddisk lagt med Super Duper, men jeg vil helst bruke det nye nå og fremover).

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Lyd fra kasett til MP3

Innleggav T.B.Hansen » man 28.09.2009 21:51

Det har alltid vært vanlig at man må betale på nytt for QT Pro ved oppgraderinger — det koster tross alt småpenger.

For lignende småpenger eller gratis finnes det flere gode lydprogrammer. Sjekk

http://www.apple.com/downloads/macosx/

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Lyd fra kasett til MP3

Innleggav karloj » tir 29.09.2009 8:16

Problemet er at det ikke finnes et QT Pro for SL. Programmet heter nå QT X og det er ingen oppgradering til PRO som i forrige versjon.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Lyd fra kasett til MP3

Innleggav Macini » tir 29.09.2009 9:13

Når du oppgraderte fra 10.5 til 10.6 fikk du vel et valg om du ville installere QT 7, det er denne du trenger for å bruke QT Pro. Hvis du setter inn oppgraderings DVD for 10.6, kan det hende at du får mulighetene for å installere QT 7 der så du kan bruke det silk du er vant til.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Lyd fra kasett til MP3

Innleggav Dorkfish » tir 29.09.2009 9:39