iTunes starter ikke - får kun feilmelding

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

iTunes starter ikke - får kun feilmelding

Innleggav Cayman » tor 01.10.2009 15:19

Jeg skulle nyte litt musikk fra iTunes i dag, men i stedet dukket det opp et dialogvindu som sa at "Dette eksemplaret av iTunes er ødelagt eller feil installert. Installer på nytt."

Dette likte jeg mildt sagt lite. Jeg har iTunes 9.0.1 på OSX 10.4.11. Maskinen er en MBP 2.16 C2D. Har aldri hatt noen problemer med iTunes før, men oppdaterte for noen dager siden. Har noen noen tips eller forslag hva som har skjedd og hvordan jeg kan løse det?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: iTunes starter ikke - får kun feilmelding

Innleggav dassen » tor 01.10.2009 15:37

Gi mappen "iTunes" som ligger i musikkmappen et midlertidig navn feks. "iTunes backup".
Reinstaller iTunes slik det står i feilmeldlingen. Etter installasjonen setter du tilbake navnet på mappen "iTunes backup" til iTunes.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: iTunes starter ikke - får kun feilmelding

Innleggav Cayman » tor 08.10.2009 12:19

dassen skrev:Gi mappen "iTunes" som ligger i musikkmappen et midlertidig navn feks. "iTunes backup".
Reinstaller iTunes slik det står i feilmeldlingen. Etter installasjonen setter du tilbake navnet på mappen "iTunes backup" til iTunes.


Har ikke fått meg til å prøve dette ennå. Bare et lite spørsmål: Er det meningen at jeg skal laste ned iTunes på nytt og installere dette som om jeg ikke hadde iTunes fra før? Og deretter bytte navnet på iTunes backup?

Hvordan vet du forresten dette? :-) Har du opplevd samme problem som meg?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: iTunes starter ikke - får kun feilmelding

Innleggav dassen » man 19.10.2009 15:11

Jeg må bare beklage at jeg ikke fulgte opp svaret mitt her.

1. Bytt navnet på iTunes mappen som ligger i musikk til iTunes-backup
2. Installer iTunes som om det var første gangen du gjorde det.
3. Bytt tilbake navnet på iTunes-backup til iTunes. (Om det allerede er laget en ny iTunes mappe, slett denne).

Jeg vet det fungerer og ja, jeg har prøvd det i forbindelse med en formatering hvor jeg slettet alt på maskinen, og tok backup av iTunes-mappa.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: iTunes starter ikke - får kun feilmelding

Innleggav Cayman » tir 03.11.2009 22:49

dassen skrev:Jeg må bare beklage at jeg ikke fulgte opp svaret mitt her.

1. Bytt navnet på iTunes mappen som ligger i musikk til iTunes-backup
2. Installer iTunes som om det var første gangen du gjorde det.
3. Bytt tilbake navnet på iTunes-backup til iTunes. (Om det allerede er laget en ny iTunes mappe, slett denne).

Jeg vet det fungerer og ja, jeg har prøvd det i forbindelse med en formatering hvor jeg slettet alt på maskinen, og tok backup av iTunes-mappa.


Nå har jeg fulgt oppskriften og det fungerer perfekt. Tusen takk foe hjelpen.

Merkelig fenomen, men etter 13 år på Mac måtte det jo skje noe slikt. For øvrig har jeg brukt Spotify i stedet for iTunes i det siste, og det anbefales til de som ikke har prøvd ennå.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron