itunes album artwork oppløsning?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

itunes album artwork oppløsning?

Innleggav ameja » man 12.10.2009 8:40

Hei, noen som har tips på et par ting jeg har lurt på i fbm med album artwork:

1. Hva er ideell størrelse/oppløsning?
Når blir det veldig bra selv i fullskjerm cover-flow på en 13" macbook? Så bra at det er lite poeng i å prøve å finne bedre artwork?

2. Tips om bra "no cover"-artwork (uff da, ble en salig norsk/engelsk-blanding her :-P )
Altså, noe kul artwork som jeg kan putte inn der jeg ikke lykkes med å finne original-album.. så cover-flow'en blir så bjutifull som mulig!

Ha en fin dag! :-)

P.S. jeg kan selvsagt teste ut punkt 1 i praksis selv, men du skjønner jeg har kræsja den eksterne iTunes-harddisken min, og mens jeg venter på ny og ny-ripping av cd-stablene mine så tenkte jeg å begynne å lete artwork på de jeg vet iTunes store ikke har!

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: itunes album artwork oppløsning?

Innleggav nicho » man 12.10.2009 8:44

Jeg pleier å google albumene som itunes ikke har så lagrer jeg sen største versjonen. Som regel er det ett sted mellom 500x500 og opptil 900x900.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: itunes album artwork oppløsning?

Innleggav Zocratez » man 12.10.2009 9:16

Jeg brukte amazon sin widget til å ordne opp i mine album.

http://www.apple.com/downloads/dashboar ... umart.html

Jeg synes oppløsningen er mer enn godkjent, men du får jo teste ut om det er bra nok for deg. Det er i alle fall en widget som er utrolig lett å bruke og der du lett kan slenge på et hvilket som helst artwork på sanger som du ikke finner originalt artwork til.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]