Mac book AIR uten lyd?!

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Mac book AIR uten lyd?!

Innleggav strandj » man 09.11.2009 12:41

Min Mac Book AIR er blitt uten lyd. Den er forsøkt oppdatert på programvare og det er forsøkt skiftet lydkort. Hva kan være galt? :-/ Maskinen har ingen ytre skader eller bulker av noe slag.

Takk for svar :D
medlem i 172 måneder
 

Re: Mac book AIR uten lyd?!

Innleggav svano » man 09.11.2009 14:57

Siden du har sier du har byttet lydkort (vil vel si bytte hele hovdekort på air også?) antar jeg du har hatt maskinen inne på service. Jeg ville levert den inn på nytt igjen i så fall. Virker som en feil man ikke fikser selv uten videre.

Ellers er en feil som oppstår på mbp av og til at bryteren i minijack-inngangen henger seg opp og man dermed ikke får lyd i høytalerne, men da får man fortsatt lyd i headset og anlegg koblet til lydutgangen.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Mac book AIR uten lyd?!

Innleggav strandj » man 09.11.2009 16:14

Maskinen er for tiden inne til reprasjon. Garantien har gått ut noen måneder siden (Kjøpt i USA). Var inne på et annet forum der problematikken ble tatt opp, virket som det var utrolig mange med samme problem, fabrikkasjonsfeil ?!?!
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 5&tstart=0
En av brukerne på forumet foreslo å bytte en kabel som heter "audio flex-cable 922-8380", ba derfor mannen på apple om å bytte denne i håp om at det er så enkelt :D
medlem i 172 måneder
 

Re: Mac book AIR uten lyd?!

Innleggav eirijo2 » tir 05.01.2010 21:33

NOEN SOM KAN HJELPE ????

Problemet mitt er at all lyd i min macbook air har forsvunnet det finnes ingen lyd enheter når jeg går inn på valg.
Når jeg starter opp itunes å trykker play så står den helt i ro å vil ikke spille av filene(jeg har overfør til iphone å de virker der så det er ingenting galt med filene)Når jeg spiller av video virker dette, men self uten lyd.

Har prøvd å installere snow leopard på ny å har også prøvd å holde alt cmd R og P inne for å starte maskinen 3 ganger.
Da jg gjorde dette kom det faktisk lyd en gang , men den var borte neste dag igjen.
Har prøvd samme prosedyre igjen , men da kom det ingen lyd i det hele tatt..
Har du noen gode råd til hva jeg kan gjøre for å få tilbake lyden i min MAC ?

SETTER UTROLIG PRIS PÅ SVAR

har prøvd å"rikke litt " i jack utgangen så det er heller ikke det som er problemet.
medlem i 180 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron