Alternativ til Airfoil?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Alternativ til Airfoil?

Innleggav Lbjhanse » lør 21.11.2009 21:42

Hei :-)

Er helt ny på forumet, og åpner med å etterlyse et alternativ til Airfoil. Jeg er ute etter å streame all lyd via Airtunes, men vil unngå å måtte åpne Airfoil først, for deretter å velge hvilken kilde jeg skal spille lyd ifra! Dette er i mine øyne litt tungvint :-P

Finnes det noe slikt der ute?
medlem i 184 måneder
 

Re: Alternativ til Airfoil?

Innleggav arokh » lør 21.11.2009 22:12

Ikke for OSX såvidt jeg vet. På Linux derimot så tror jeg PulseAudio, som er lydsystemet alt går gjennom, nylig har fått en plugin for RAOP/Airport Express.

Vet du forresten at Airfoil også kan sende all lyd fra systemet ved hjelp av Soundflower?
medlem i 214 måneder
 

Re: Alternativ til Airfoil?

Innleggav Lbjhanse » lør 21.11.2009 22:22

arokh skrev:Ikke for OSX såvidt jeg vet. På Linux derimot så tror jeg PulseAudio, som er lydsystemet alt går gjennom, nylig har fått en plugin for RAOP/Airport Express.

Vet du forresten at Airfoil også kan sende all lyd fra systemet ved hjelp av Soundflower?


Synd jeg ikke bruker Linux :-P

Soundflower hørtes interressant ut, men da må man fortsatt benytte seg av Airfoil ikke sant? Hadde vært fint om man slapp å åpne Airfoil hver gang man skal bruke maskinen. Jeg vet at det finnes en plugin for Squeezebox Duet, der denne funksjonen finnes, men det var en veldig treghet i systemet da jeg prøvde det for litt over et år siden. Nå er Squeezeboxen solgt!

Trodde det skulle finnes alternativer der ute, men det ser tydeligvis dårlig ut! Det kan vel ikke bare være jeg som etterlyser en slik løsning?
medlem i 184 måneder
 

Re: Alternativ til Airfoil?

Innleggav W3p » søn 22.11.2009 0:59

Slik som nevnt før i tråden: kan du ikke sette Airfoil til å sende ut "all systemlyd"? Dette er en mulighet i programmet. Deretter kan du jo bare be OSX om å starte Airfoil automatisk ved oppstart? Tror ikke osx nekter deg dette=)
medlem i 201 måneder
 

Re: Alternativ til Airfoil?

Innleggav Lbjhanse » ons 16.06.2010 23:25

Hvordan får jeg "minimert" Airfoil ved oppstart?
medlem i 184 måneder
 

Re: Alternativ til Airfoil?

Innleggav vlekanger » tor 17.06.2010 0:05

Gå til Systemvalg - Kontoer.
Velg kontoen din og klikk på Påloggingsobjekter.
Legg til Airfoil ved å klikke på pluss-tegnet.
Huk av for "Skjul".
Airfoil vil nå starte skjult hver gang du logger deg på maskinen.

Hvis du nå i tillegg til å bruke Soundflower og velger "System audio", samt at du under Airfoils preferences velger "Automatically Transmit to"... så burde du få resultatet du ønsker :)
medlem i 203 måneder
 

Re: Alternativ til Airfoil?

Innleggav Lbjhanse » tor 17.06.2010 0:14

Jepp.. Bruker soundflower..

Ble perfekt nå :-)

Tack så mycket!!!
medlem i 184 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]