Alternativ til Winamp e.l i OSX

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Re: Alternativ til Winamp e.l i OSX

Innleggav svano » ons 25.11.2009 22:04

@SRD
Følgene applescript vil kunne gi deg kø i iTunes sammen med iTunesDJ (display upcomming songs må settes til 0, ellers vil låter du legger til legges bak de som alt vises).
Kode: Merk alt
set myList to "iTunes DJ"
   
   tell application "iTunes"
       duplicate selection to playlist myList
   end tell


Legger du scriptet i iTunes sin scriptmappe og legger inn en hurtigtast for iTunes under system prefs -> keyboard -> Keyboard shortcuts > application shortcuts * som aktiverer scriptet. (restart iTunes).

Trykk hurtigtasten du valgte når du marker en sang i itunes og den legges til i iTunes DJ.
Vips. iTunes med queue :)

*tror det ligger et litt annet sted i Leopard. Husker ikke hvor.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Alternativ til Winamp e.l i OSX

Innleggav SRD » man 30.11.2009 13:39

Er det bare å kopiere det rett inn i applescrit editor, og lagre det iTunes-mappen?
medlem i 203 måneder
 

Re: Alternativ til Winamp e.l i OSX

Innleggav satansev » man 30.11.2009 15:27

Hadde du taget filene dine i feks iTunes fra begynnelsen, så kunne alle spillere lest de, uten problemer, og organisering hadde blitt lett uansett hvilken spiller du hadde brukt.
Men, etterpåklokskap er den beste form for vitenskap. Jeg snakker av egen erfaring.
Jeg tenkte akkurat slik som deg når jeg gikk over til mac, men etter mange lange timer med re-taging av hver jævla musikkfil manuelt, fungerer iTunes 100 prosent. Og alle andre spillere og for den del, og jeg har 200 Gb strøken musikksamling :-)
medlem i 198 måneder
 

Forrige

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]