FLAC vs Apple lossless

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Re: FLAC vs Apple lossless

Innleggav K M » lør 10.04.2010 16:40

Psykologisk bias tror jeg ikke på. Jeg trodde nemlig IKKE det skulle være forskjell. Prøvde dette rett og slett for å kunne spole i sangene på squeezeboxen (Som har dårlig støtte for apple lossless) Ikke vet jeg om hvorfor jeg hører forskjell. Hadde lest en del på nett om hvilket format jeg burde rippe i, og trodde helt og holdent at apple lossless skulle være identisk med ukomprimert lydmessig.
-Har selvfølgelig prøvd de to formatene på samme utstyr. Hørte samme sanger i begge format etter hverandre. Prøvde "blindtest" der jeg ikke viste om sangen var alac eller lossless før jeg sjekket filinfo etter jeg hadde hørt. I 10 av 10 tilfeller hørte jeg hva som var aiff eller ikke. (Samme sanger rippet i begge format)
Jeg har ingen god forklaring på dette, men om det stemmer at bitstrømmen skal være identisk, må kanskje forklaringen ligge i transport og koding. -Dvs at utstyret mitt håndterer aiff bedre enn alac.
-Skjønte at dette kom til å vekke diskusjon, men poenget var bare at man bør teste ut forskjellige formater på sitt eget utstyr før man velger hva man skal rippe i.
Sist endret av K M den lør 10.04.2010 16:47, endret 1 gang
medlem i 222 måneder
 

Re: FLAC vs Apple lossless

Innleggav SgtAlexx » lør 10.04.2010 16:42

Jeg har ingen god forklaring på dette, men om det stemmer at bitstrømmen skal være identisk, må kanskje forklaringen ligge i transport og koding. -Dvs at utstyret mitt håndterer aiff bedre enn alac.


Det du skriver her er ikke utenkelig i det hele tatt.

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Forrige

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron