Søker DJ mikseprogram, automatisk

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Søker DJ mikseprogram, automatisk

Innleggav MigthyThor » lør 30.01.2010 1:21

Hei alle - jeg er ny på dette forumet og har søkt så godt jeg kan etter mitt ønske men jeg kan ikke finne noe.

Jeg er på jakt etter et program/plugin? som kan lage en OK DJ miks av de låtene som jeg har i en spilleliste i iTunes eller i en annen mappe på min MBP, helts automatisk (kommer til å ha nok å gjøre denne dagen).

Programmet skal brukes en gang (min datter vil ha Disco på sin 10års bursdag), så finnes jeg vil helst ha noe som er gratis eller nesten gratis.

Alle tips taes i mot med stor takk :-D .

På forhånd takk for hjelpen.
medlem i 170 måneder
 

Re: Søker DJ mikseprogram, automatisk

Innleggav arntss » lør 30.01.2010 2:14

Se på smarte spillelister i iTunes: Menylinjen > Arkiv > Ny smart spilleliste.
Der får du mange alternativ, og det er bare å sette i gang å leke seg.

I tilleg har du iTunes DJ som kanskje også kan være en måte å gjøre det på, men er litt mer begrenset enn å lage en smart spilleliste.

arntSS

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Søker DJ mikseprogram, automatisk

Innleggav MigthyThor » lør 30.01.2010 3:25

Har sett litt på Smart Splilleliste, men forstår ikke hvordan den kan hjelpe meg. Og iTunes DJ er for enkel, den bare fader ut den spilte låten og inn den gamle i noen sekunder.

Jeg tenker (drømmer) om et program som helst automatisk fikser en OK miks av de låter jeg har valgt i en spille liste eller i en mappe. Drømmer om at programet søker igjenom de aktuelle låtene og via litt Tryll, Tryll og annen Magi fikser miksen med justert tempo mellom låtene og en lengre blanding (fading) av låtene en iTunes DJ kanskje 20-30 sek og kanskje mulighet til å legge inn litt schratz og andre effekter.

Men dette er kanskje for mye å håpe på?
medlem i 170 måneder
 

Re: Søker DJ mikseprogram, automatisk

Innleggav arntss » lør 30.01.2010 11:39

Tror jeg misforstod deg litt.
Hva med et av disse programmene: http://www.djay-software.com http://www.discoxt.com/
Eller noen av de du finner i denne listen: http://www.macmusic.org/software/cat.ph ... n/id/7027/
Koster noen kroner, men kanskje det er det du er ute etter.

arntSS

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Søker DJ mikseprogram, automatisk

Innleggav MigthyThor » tir 02.02.2010 23:18

Takk for hjelpen arntss :-D

Har brukt noen dager på å gå igjenom forskjellige verjsoner og det blir nok djay - det virker som har det jeg trenger for en ok pris. Eller så ser et gratis program som heter MIxxx til å bli bra når den nye versjonen 1.8 kommer - men det spørs om den kommer tidsnok.

MigthyThor
medlem i 170 måneder
 

Re: Søker DJ mikseprogram, automatisk

Innleggav Mikkel.Berger » tor 28.10.2010 19:09

Hei!

Jeg skal leke litt med Djay, men skulle gjerne hørt pre-cue, altså den sangen som ikke høres i main. er det noen gode løsninger for det når jeg bare har et lykort/ kunn en macbook pro? får ikke splittet opp lyden i left og right, sånn at jeg hører bare main på venstre, og pre på høyere f.eks. er litt kjedlig og mixe musikk i "bilinde".

takk for alle svar, mvh Mikkel
medlem i 161 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron