Lyd i volumkontroll Mac Book

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Lyd i volumkontroll Mac Book

Innleggav runep » søn 07.02.2010 12:11

Hvordan får jeg slått av den lyden som kommer når jeg justerer lyden på knappene F10-F12 på min Mac Book?

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Lyd i volumkontroll Mac Book

Innleggav Edvardd » søn 07.02.2010 12:16

Prøv å holde inne Shift knappen samtidig som du justerer volumet.
Funker iallefall på min mbp.
medlem i 198 måneder
 

Re: Lyd i volumkontroll Mac Book

Innleggav taG » søn 07.02.2010 12:23

Ikke shift, men "fn" (funksjon). Om du i Systemvalg/Tastatur har krysset «Bruk alle funksjonstastene (F1, F2 etc.) som standard funksjonstaster». er du nødt til å holde inne «fn» om du ønsker å bruke F-tastene som volumkontroll, lysstyrkekontroll m.m. Alternativet er da å ta bort krysset i Tastatur-valgpanelet. Da slipper du å bruke «fn» for dette.

Edit: Snakk om å ha bomma på spørsmålet :P Posten under her svarer på spørsmålet, jeg har svart på noe helt annet: «Hvordan får jeg funskjonstastene på min macbook til å justere lyden?».
Sist endret av taG den søn 07.02.2010 12:28, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Lyd i volumkontroll Mac Book

Innleggav m4rius » søn 07.02.2010 12:24

Evt. gå inn på Systemvalg > Lyd og ta vekk haken som står ved siden av "Spill prøvetone når volumet endres" ;) That will do it!

Edit:

@Tag:

Tror du må lese gjennom sprøsmålet så du vet hva du svarer på :)

Du kan enten ta vekk den lyden permanent med metoden over. Du kan også holde nede SHIFT mens du endrer volumen så slipper du også lyden. Hvis du bruker F1, F2 osv til standard funskjon knapper må du trykke FN+SHIFT+F12 for å slippe lyden.... Du må da også trykke FN+F12 for å endre lyden i utganspunktet så jeg antar han ikke har standard funskjon knapper aktivert.
Sist endret av m4rius den søn 07.02.2010 12:30, endret 1 gang
medlem i 187 måneder
 

Re: Lyd i volumkontroll Mac Book

Innleggav runep » søn 07.02.2010 12:28

Takker, var inne på systemvalg. Funka :)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron