Konvertere filmlyd?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Konvertere filmlyd?

Innleggav Dorkfish » ons 10.02.2010 16:33

Har anskaffet en Western Digital TV spiller som kobles til TV'n via HDMI. Denne skal etter sigende spille nesten alt av videoformater, men så enkelt er det ikke.
Den nekter å spille en del .MKV-filer som tydeligvis har DTS-lyd. Ifølge en del fora her og der har jeg fått vite at lyden må konverteres til AC3 eller noe slikt, men finnes det er program som gjør det på en enkel og rask måte.
På en del av disse foraene linkes det til et program for Windows som heter Popcorn Audio converter, som lar filmen være ifred, men konverterer lyden. Dette programmet får jeg ikke kjørt da Windows skrier at det er Trojanere i programmet, og Windows nekter meg rett og slett å kjøre programmet.

Finnes det et fint program for MAC so kan konvertere lyden for meg uten å måtte konvertere filmen også?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Konvertere filmlyd?

Innleggav Baleksander » ons 10.02.2010 17:29

Hei,

Jeg har en Popcorn-Hour A110, det må vel være noe av det samme som den du har, jeg hadde det samme problemet som du opplever. Jeg trodde også at jeg måtte konvertere lyden siden den var digital, men jeg søkte litt rundt å fant til slutt ut at det gikk ann å endre i instillingene slik at det funket. Vet ikke om den konverter live eller va den gjør.
Men det jeg gjorde var ihvertfall å endre fra DTS til Analog i lyd instillingene, vet ikke om du har tilgang til slike instilinger på western sine sider. Hvis du har det, skulle det å endre til Analog fikse probleme, og spare deg for masse ekstra arbeid med å konvertere.

Søkte litt rundt i google for deg, fant dette:
"Optical audio cable from the back of the WDTV to your DTS stereo receiver. The TV cannot decode DTS.

The other option is to change the DTS to AC3, I think "MKV Audio Converter" will do it."

Hvis du fortsatt trenger et konvertering program så fant jeg et http://www.flvsoft.com/mkv_converter_mac/, denne kan konvertere DTS til AC3, den koster penger. Hvis jeg finner et gratis alternativ skal jeg legge du med engang!

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Konvertere filmlyd?

Innleggav Dorkfish » ons 10.02.2010 19:45

Takk for svar. Det jeg trenger er et program som kun koder lyden. Og ikke rører filmen.

Kan fint bruke Handbrake til å konvertere alt, men skulle gjerne spare litt tid ved å kun konvertere lyden.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Konvertere filmlyd?

Innleggav Baleksander » ons 10.02.2010 21:26

Hei,

Det programmet der skal ha et alternativ i å kun konvertere lyden ifølge flere personer på forumet der jeg fant linken, jeg vet ikke selv om den har den funksjonen siden jeg aldri har testet det selv.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]