wav til mp3 - mange filer

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

wav til mp3 - mange filer

Innleggav skvupp.com » søn 01.08.2010 22:20

Jeg har digitalisert hele CD-samlinga mi til et iTunes-bibliotek. Alle sangene ble lagt inn som wav-filer. Nå har jeg lyst til å lage en mp3-kopi av absolutt alle sangene. Hvordan kan jeg gjøre det?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: wav til mp3 - mange filer

Innleggav pesnp » søn 01.08.2010 22:35

Jeg har alle filene mine lagret som flac på en server, og bruker http://sbooth.org/Max/ til å konvertere de til mp3 før jeg legger de inn i itunes.
medlem i 189 måneder
 

Re: wav til mp3 - mange filer

Innleggav slogmo » søn 01.08.2010 22:36

Så lenge filene ligger i iTunes så kan du gjøre det i iTunes.
Marker alle filer du vil ha MP3 av, høyreklikk og velg "lag MP3-versjon".

Merk, valget "lag xxx-versjon" er avhengig av import-innstillingene i iTunes.
Så du må sette at CD'er skal rippes som MP3, da vil disse innstillingene bli brukt til å lage MP3-versjon av sangene.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: wav til mp3 - mange filer

Innleggav skvupp.com » søn 01.08.2010 22:45

Takk
Merk, valget "lag xxx-versjon" er avhengig av import-innstillingene i iTunes.
Så du må sette at CD'er skal rippes som MP3, da vil disse innstillingene bli brukt til å lage MP3-versjon av sangene.


Dette løste problemet :)

Nå møter jeg enda et problem: Vil ikke sangene nå legge seg i samme mapper som WAV-filene? Hvordan kan jeg unngå det?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: wav til mp3 - mange filer

Innleggav H å k o n » søn 01.08.2010 23:04

Last ned XLD, det er bedre egnet. Den bruker alle kjernene og du kan velge hvor du vil lagre de nye filene.
medlem i 215 måneder
 

Re: wav til mp3 - mange filer

Innleggav Dr.Pepper » søn 01.08.2010 23:37

skvupp.com skrev:Nå møter jeg enda et problem: Vil ikke sangene nå legge seg i samme mapper som WAV-filene? Hvordan kan jeg unngå det?

Og hva er problemet med det? Roter du manuelt i mappene? Bruk smartfolders i iTunes for å skille filene.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: wav til mp3 - mange filer

Innleggav skvupp.com » man 02.08.2010 0:28

Og hva er problemet med det? Roter du manuelt i mappene? Bruk smartfolders i iTunes for å skille filene.


Problemet er at alle wav-filene ligger på en ekstern harddisk. De har ikke plass på den lokale. Jeg har lyst til å lage alle om til mp3 slik at samlinga kan få plass på den lokale harddisken. Altså: En harddisk med mp3-versjoner og en harddisk med wav-filer.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: wav til mp3 - mange filer

Innleggav alter@gooogle.mehihihi » man 02.08.2010 0:43

Da lager du bare et nytt bibliotek med de nye mp3 filene dine.
Dette gjør du ved å holde inne ALT-tasten når du klikker på iTunes i Docken.
Da får du mulighet til å lage et nytt bibliotek og legge alle mp3 filene der.
Det nye biblioteket legger du der du vil.
medlem i 165 måneder
 

Re: wav til mp3 - mange filer

Innleggav skvupp.com » man 02.08.2010 0:50

Da lager du bare et nytt bibliotek med de nye mp3 filene dine.


Takk, jeg ordnet det rett før du sendte den meldingen. Merker at jeg ikke er helt trygg på iTunes, spesielt ikke siden det dreide seg om en hel CD-samling med mange hundre CD. Jeg brukte lang tid på å få lagt inn alle. Så når jeg testet den metoden der, måtte jeg først prøve med en enkelt fil og det virket. Ville ikke ødelegge mange timers arbeid =-O

Så nå er alle filene mine i ferd med å bli konvertert og kopiert over på en annen harddisk, akkruat slik jeg ønsket :-)

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]