Itunes

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Itunes

Innleggav Werchio » søn 08.08.2010 13:18

Hei, når jeg åpner opp itunes kommer det opp en dialogboks der det står "vil du godta innkommende nettforbindelser fra itunes.app?" - Det har helt sikkert noe med Itunes store å gjøre, tror jeg hvertfall.

Er det å godta skadelig, det er itunes som lå inne på macbook pro'en min fra før.
- Hvordan kan jeg forhindre at beskjeden kommer opp?

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Itunes

Innleggav alter@gooogle.mehihihi » søn 08.08.2010 14:50

Det er bare å godta den. Regner med at du har slått på brannmur på maskinen av en eller annen merkelig grunn. Det er nok derfor at denne meldingen kommer opp. Den vil nok også komme opp flere ganger i andre programmer som trenger tilgang til internett, så dette må du nok leve med en liten stund.
medlem i 164 måneder
 

Re: Itunes

Innleggav Werchio » søn 08.08.2010 18:36

Ja, jeg har skrudd på brann-mur, trenger ikke maskinen brannmur da? WTF?

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Itunes

Innleggav alter@gooogle.mehihihi » man 09.08.2010 0:06

Har aldri aktivert det på mine Macer. Det ligger brannmur i modemet fra nettleverandøren. Det holder stort sett for de fleste.
medlem i 164 måneder
 

Re: Itunes

Innleggav Werchio » man 09.08.2010 0:10

Så det er altså ikke nødvendig å ha på brannmur og hindrer ikke noe særlig hackere, spyware, pop-up ol?

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Itunes

Innleggav alter@gooogle.mehihihi » man 09.08.2010 0:17

Nææhhh. Du har jo allerede brannmur når du er på nett, så det blir jo litt dobbelt opp.

Skal du ta spyware etc, så må du ordne deg spesifike program for det. (Antivirus) Men sjansen for at du skal få det på din maskin er vel heller minimal, så jeg ville ikke brukt ressurser på det. Men skal ikke nekte noen andre å gjøre det om de vil det.

Pop-up blir blokkert i Safari om du huker dette av under Safari på menylinjen, eller den er vel huket av som standard.

Men for all del, ha brannmuren på om du ønsker det.
medlem i 164 måneder
 

Re: Itunes

Innleggav vlekanger » man 09.08.2010 0:29

Jeg vil anbefale å ha brannmuren påskrudd :)

Apples sine egne applikasjoner skal automatisk gå gjennom brannmuren uten spørsmål.
Jeg vil tro at noe har skjedd med den digitale signaturen til iTunes. Dette kan skje dersom du eller andre applikasjoner har gjort endringer i selve iTunes.app-kontaineren.
Dette løses normalt slik:
- Avslutt iTunes helt (CMD+Q)
- Slett iTunes.app i Applikasjonsmappen din
- Last ned iTunes fra http://www.apple.com/itunes/download/
- Installer iTunes
Det er viktig at iTunes slettes før den reinstalleres.


Du kan evt. sjekke om det er noe galt med signaturen ved å kjøre følgende kommando i Terminalen: codesign -vvv /Applications/iTunes.app/
Resultatet skal være:
/Applications/iTunes.app/: valid on disk
/Applications/iTunes.app/: satisfies its Designated Requirement
medlem i 202 måneder
 

Re: Itunes

Innleggav slogmo » man 09.08.2010 1:27

Det er slettes ikke alle rutere som har innebygd brannmur.
De fleste jeg har vært borti har kun NAT, som mange brukere tror er en brannmur.
En NAT vil ikke hindre trafikk ut, så om man får noe mystifistisk på maskinen så er det fritt frem.
En god brannmursoftware er ikke å fornekte.
Da har man full kontroll på trafikk både inn til og ut fra maskinen man jobber på.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Itunes

Innleggav Werchio » ons 11.08.2010 12:16

vlekanger skrev:Jeg vil anbefale å ha brannmuren påskrudd :)

Apples sine egne applikasjoner skal automatisk gå gjennom brannmuren uten spørsmål.
Jeg vil tro at noe har skjedd med den digitale signaturen til iTunes. Dette kan skje dersom du eller andre applikasjoner har gjort endringer i selve iTunes.app-kontaineren.
Dette løses normalt slik:
- Avslutt iTunes helt (CMD+Q)
- Slett iTunes.app i Applikasjonsmappen din
- Last ned iTunes fra http://www.apple.com/itunes/download/
- Installer iTunes
Det er viktig at iTunes slettes før den reinstalleres.


Du kan evt. sjekke om det er noe galt med signaturen ved å kjøre følgende kommando i Terminalen: codesign -vvv /Applications/iTunes.app/
Resultatet skal være:
/Applications/iTunes.app/: valid on disk
/Applications/iTunes.app/: satisfies its Designated Requirement


- Hva mener du med at det er viktig at jeg ikke sletter itunes før det er reinstallert?
Altså, jeg skal ikke tømme papirkurv før alt er i orden?

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Itunes

Innleggav vlekanger » ons 11.08.2010 12:27

- Hva mener du med at det er viktig at jeg ikke sletter itunes før det er reinstallert?
Altså, jeg skal ikke tømme papirkurv før alt er i orden?


Nei, jeg skriver at det er viktig AT du sletter iTunes først.
Altså, slett iTunes... deretter reinstaller iTunes.
medlem i 202 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]