exportere fra Garageband?!

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

exportere fra Garageband?!

Innleggav dagga » fre 10.09.2010 13:01

Hei

Sitter og prøver å hjelpe noen med garageband.
Hun har laget et projekt med mange spor, der hvert spor er en låt. Laget egne fade in og outs.
Problemet oppstår når vi skal prøve å få det exportert. Fordi hvert spor skal være en egen låt. Spor1, spor2 osv.
Men finner ingen måte å gjøre dette på...

Går det rett og slett ikke ann å velge å sende kun spor 1 til itunes og så spor 2 osv i garageband??

Garageband mixer jo ned heele prosjektet uansett...så det blir jo 20 min stillhet etter første spor, hvis jeg soloer det..

Var kanskje litt knotete forklart.. håper dere skjønner hva jeg mener...

k-

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: exportere fra Garageband?!

Innleggav HenrikWL » fre 10.09.2010 13:07

1 prosjekt = 1 låt. 1 spor = 1 instrument (stort sett). Det er grunnprinsippene Garageband (og de fleste sequencere jeg vet om) bygger på.

Med mindre noen Garageband-guruer her vet om noe annet, så tror jeg du blir nødt til å dele opp prosjektet ditt i mindre prosjekter. :-/

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: exportere fra Garageband?!

Innleggav dagga » fre 10.09.2010 13:10

Hmm var det jeg fryktet...
Noen som vet om noen rimelige program som lar meg dele opp lydfilene i ettertid da? Slik at jeg kan dele prosjektet opp i spor1-2-3 osv for brenning til cd?

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: exportere fra Garageband?!

Innleggav mbu » fre 10.09.2010 13:18

Har aldru brukt Garageband, men alle innspillingsprogram kan importere audiofiler for å så klippe dem opp i deler. Eksporter deretter igjen.

Brukerens avatar
medlem i 168 måneder
 

Re: exportere fra Garageband?!

Innleggav dagga » fre 10.09.2010 13:41

Ok, greia er;

Hun skal lage en danseforestilling. Da har hun mange låter fra forskjellige cd'er som hun skal sette sammen og brenne en egen cd. Det har hun nå gjort i garageband, men hun vil jo ha muligheten til å skippe fram og tilbake på cd'en når danserene øver sant. Det blir utrolig vanskelig når garageband exporterer hele prosjektet som EN låt, og man ikke har muligheten til å velge hva man vil exportere og hva man ikke vil exportere...

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: exportere fra Garageband?!

Innleggav HenrikWL » fre 10.09.2010 13:47

Hmm... Kinkig greie. Jeg har aldri hørt om noen som har brukt Garageband på en slik måte før. :-/

Vet du hvordan låtene ligger i sporene? Altså, ligger låt 1 helt i begynnelsen av spor 1, mens låt 2 ligger et stykke uti spor 2, osv.? Eller ligger alle låtene helt i begynnelsen av hvert sitt spor?

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron