Reversere iTunes oppdatering?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Reversere iTunes oppdatering?

Innleggav Fua » fre 14.01.2011 10:34

Har maks kaos i iTunes-biblioteket for tiden. Kortversjon. Hadde 44.000 låter på disk som ble ødelagt. Hadde Back-up av 38.000. Overført disse (38.000) til ny ekstern HardDisk. Alle artister, plater, låter og øvrig historikk finnes i min iTunes spiller men den finner ikke låtene (utropstegn til venstre). Tror jeg kan ha foretatt en oppdatering av iTunes siden de ble lagt inn. Går inn på valg, avansert, plassering og legger min nye HD til grunn for nytt bibliotek. Krysser ikke av på "organiser" eller "kopier".

Kan det ha noe med oppdateringen å gjør? Er det i så fall mulig å angre/reversere oppdatering?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Reversere iTunes oppdatering?

Innleggav dundee » fre 14.01.2011 11:08

Kjent problemstilling, som ofte skyldes den ikke helt intuitive oppførselen til iTunes under panseret.
Hvis du flytter en fil fra plasseringen registrert i iTunes vha Finder el. oppdateres ikke biblioteket med den nye plasseringen. Det som da skjer er at iTunes fortsatt har informasjonen om filen lagret, men klarer ikke å åpne den.
Jeg vet ikke om det finnes noen metode for å endre disse plasseringene, og med 38000 filer er vel gjerne en manuell prosedyre utelukket...
Når du flytter biblioteket med den nevnte prosedyren uten å organisere musikken tror jeg ikke iTunes oppfatter dette som at du også flytter filene, dersom du organiserer filene utenom iTunes ligger antagelig plasseringen som konkrete pather.

Tross alt, i hovedsak er informasjonen om musikken også lagret i tagger i filene, slik at du sannsynligvis vil komme unna ved å opprette et nytt bibliotek (alt-klikk for å starte iTunes), og deretter hente inn sangene dit.
En slik fremgangsmåte vil heller ikke påvirke det eksisterende biblioteket ditt, og du vil dermed kunne gå tilbake til dette om du finner en annen løsning. Selve iTunesbibliotekfilen tar heller ikke opp særlig mye plass.
medlem i 175 måneder
 

Re: Reversere iTunes oppdatering?

Innleggav Fua » ons 19.01.2011 12:42

@Dundee. Takk. Tok alt+itun og voila - nytt bibliotek med nesten alle låter og nesten all informasjon. Husk at dette er små datafiler som tåler lite juling. Noe må jo bli borte når en skal flytte og styre så mye med dem!

Avslutter tråden her:-)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]