LOGIC + Apogee Duet / Line 6 Pocket Pod

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

LOGIC + Apogee Duet / Line 6 Pocket Pod

Innleggav 0veber » ons 16.02.2011 18:54

Lurer på noe som sikkert er et ganske dumt spørsmål....men jeg klarer søren meg ikke finne ut av det (les: bestemme meg).

Jeg har i lengre tid hatt en iMac med Logic, og jeg bruker den til først å fremst å spille inn gitar gjennom en Apogee Duet (lydkort - se linken): http://www.apogeedigital.com/products/duet.php
For et par dager siden fikk jeg en Line 6 Pocket Pod (http://line6.com/pocketpod/) i gave.

Det jeg lurer på er; har jeg bruk for denne Pocket Pod'en? Gjør den noe jeg ikke kan gjøre med Duet + Logic annet enn at den er lett å ta med seg over alt? Vil det feks. være bedre å spille inn gitar i Logic hvis jeg bruker Pod ---> Duet ---> Logic? :-/

Håper på snarlig svar folkens. Er rimelig blank når det gjelder sånt som dette. Alternativet er å bytte Pod'en inn i noe annet, feks en Akai Headrush. ;)

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: LOGIC + Apogee Duet / Line 6 Pocket Pod

Innleggav Thomas74 » ons 16.02.2011 22:42

HAr du bruk for den? Det kommer jo an på bruken din (jeg mener ikke å være spydig her).

Jeg har Apogee ONE, og Apogee Duet, i tillegg har jeg Line6 Pod XT og en Pocket Pod. ALt dette kan fungere og brukes som lydkort/interface til gitarinnspilling. Jeg bruker ikke "effektene" i Pod'ene når jeg spilller inn, rett og slett fordi jeg vil ha "rent" signal inn og heller bruke effektene i Logic...

Men er det kjekt å ha? Jepp, det er det:) F.eks. når man bare ønsker å jamme litt i sofaen eller i øvingslokalet og ikke orker dra med seg macbooke Proen;)

Hvis du bruker Pod - Apogee - Logic, så spiller du jo inn med effekter, og tar jo bort mulighetene til å redigere mye med lyden, legge til/fjerne effekter etterpå. Men har du funnet DIN killer-sound i Poden, og vil ta opp den er det jo veien å gå...

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: LOGIC + Apogee Duet / Line 6 Pocket Pod

Innleggav 0veber » ons 09.03.2011 14:38

Takker for godt svar.

Det endte opp med at jeg byttet bort POD'en ettersom jeg har alt jeg trenger med tanke på innspilling (og da mener jeg amp modeller, effekter osv) i Logic, og alt når det gjelder hardware i iMac og Apogee Duet (med tanke på latency osv).
Når jeg spiller i øvingslokalet og lignende har jeg forsterker og pedaleffekter, så da er egentlig ikke POD'en noe must heller.

Takker igjen! :-)

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron