Splitte .mp3 filer - automatisk?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Splitte .mp3 filer - automatisk?

Innleggav DADDY » søn 10.07.2011 14:06

Hei, er det noen måte jeg kan splitte .mp3 filer automatisk?

Har 6 album hvor hele albumet er 1 fil - det er pauser mellom hver låt og nettopp derfor håper jeg det er mulig.

Evt. hvis det ikke er mulig, hvilket program bør jeg bruke?

PS: Selvsagt er det mulig og rippe igjen, men jeg har ikke originalene lenger! =-O =-O =-O Dette er en fransk artist fra 90-tallet som kun selges i bruktbutikker.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Splitte .mp3 filer - automatisk?

Innleggav iKarlsen » søn 10.07.2011 14:52

Jeg er usikker på hvordan man gjør det, men en løsning kan være å duplisere låta x-antall ganger, og endre start og slutt-tidspunkt for hver av duplikatene.
Altså.
Duplikat start 00:00, slutt 03.30
Duplikat #1 start 03:31, slutt 05.55
osv...

Dette kan gjøres i info-panelet i iTunes.

Jeg er rimelig sikker på at dette vil funke, men det vil nok kanskje spise litt plass på HDDen din.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Splitte .mp3 filer - automatisk?

Innleggav svano » søn 10.07.2011 15:39

Jeg har brukt wire tap studio til dette før og det fungerte greit, men man må gjøre det manuelt. Man får opp lydsporene visuelt så det er i det minste lett å se hvor en sang slutter og en ny starter. Programmet er dessverre ikke gratis.

Jeg vil anta at Garageband lar deg gjøre dette, men har ikke prøvd så jeg vet ikke hvordan man eventuelt gjør det.

EDIT: jeg kom på at jeg brukte wire tap studio på et opptak gjort med det programmet. Om det kan gjøre det samme på mp3er er jeg ikke sikker på. Jeg kan eventuelt sjekke det ut om det er interessant, men har ikke mulighet til det med det første.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Splitte .mp3 filer - automatisk?

Innleggav madssf » søn 10.07.2011 16:36

Du kan laste ned Audacity (Gratis) og importere .mp3-filen til programmet. Der i fra kan du klippe ut de partiene du trenger (låtene) for så å lagre de.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Splitte .mp3 filer - automatisk?

Innleggav iKarlsen » søn 10.07.2011 16:50

Etter å ha tenkt litt fant jeg ut at dette kan gjøres i iTunes...
Gjør følgende:
1: Finn ut når sangene starter og stopper, du trenger start og stopp-tidspunkt på låtene.
2: Merk sangen i iTunes, klikk på CMD-i
3: Velg fanen merket med Valg
4: Sett både starttid og stopptid i dette vinduet i forhold til når f.eks sang nr 1 starter. Dette kan da være 0:00 - 04:35
5: Klikk OK
6: Høyreklikk/alternativklikk på den samme sangen og velg Lag AAC-versjon.

Se bilde, legg merke til i det nederst bildet så har du to låter med samme navn, men de har forskjellig tidsintervall.

http://bildr.no/view/924862

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Splitte .mp3 filer - automatisk?

Innleggav T.B.Hansen » søn 10.07.2011 17:14

Jeg har tidligere brukt et program som i prinsippet skulle dele opptak av hele LP-sider automatisk. Det fungerte imidlertid ganske dårlig.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Splitte .mp3 filer - automatisk?

Innleggav Uggelfuggel » søn 10.07.2011 17:38

Bare pga min nysgjerrighet, men hva heter artisten?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Splitte .mp3 filer - automatisk?

Innleggav DADDY » tir 12.07.2011 1:10

Takker, Audacity ser kul ut men... får se om jeg finner utav den.

Hvis ikke er det nok Itunes som får gjøre jobben!

Uggelfuggel skrev:Bare pga min nysgjerrighet, men hva heter artisten?


Jeg tør ikke si det, men la oss si at det er en flott pike (da på min alder) som bla. sang om seg selv...

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron