Problem med EXS24 sampleren i Logic Pro 9.

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Problem med EXS24 sampleren i Logic Pro 9.

Innleggav iForfot » man 02.01.2012 2:29

Hei,

Jeg kjøpte Logic Pro 9 fra Mac App Store for noen dager siden. Alt ser ut til å fungere veldig fint med de fleste pi'ene i Logic, men det som er det store problemet er sampleren (EXS24) som nekter å finne diverse lydfiler. Får følgende melding hver gang jeg skal laste opp et nytt instrument:
EXS24 instrument "Studio Brush Kit.exs":

Audio file "YT3_CNSPHTX03.aif" not found!

Så trykker jeg continue, som da resulterer i at ingen lyd kommer ut via pi'et når jeg spiller via midi.

Any suggestions?
På forhånd, takk!

Godt Nyttår! :-)
medlem i 161 måneder
 

Re: Problem med EXS24 sampleren i Logic Pro 9.

Innleggav dagis » man 02.01.2012 3:04

Hei,
denne meldingen tyder på at Logic ikke finner stedet samplebiblioteket ligger. Har du installert alt - også de tilleggsfilene som du sikkert fikk nedlaste ved kjøp? Har du i så fall mulighet til å dirigere Logic til stedet på disken din hvor dette samplebiblioteket ligger? Eller får du bare valg mellom continue og avbryt?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Problem med EXS24 sampleren i Logic Pro 9.

Innleggav iForfot » man 02.01.2012 4:36

Forsikret meg i å laste ned alt som var å laste ned straks programmet var ferdig nedlastet! Får bare mulighetene "continue og search again" som i hver sin retning ikke byr no spesielt til hjelp. Selve instrumentet dukker opp i prosjektet, men lyden mangler. Har lest litt rundt på nettet og det er flere problemet har oppstått hos, men ikke no spesifikt svar til hvordan problemet skulle løses ble gitt.
medlem i 161 måneder
 

Re: Problem med EXS24 sampleren i Logic Pro 9.

Innleggav dagis » man 02.01.2012 13:32

Kjedelige greier. Kan det være et rettighetsproblem? Prøv å reparere rettigheter i diskverktøy, ev kjøre Onyx for å slette noe cache.
Prøv ellers å sjekke/spørre på disse stedene - har funnet mange løsninger her:

http://www.logicprohelp.com/forum/

http://www.logic-users-group.com/forums/

Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Problem med EXS24 sampleren i Logic Pro 9.

Innleggav iForfot » man 02.01.2012 21:51

medlem i 161 måneder
 

Re: Problem med EXS24 sampleren i Logic Pro 9.

Innleggav dagis » man 02.01.2012 22:03

Knall. Husker selv at det var noe krøll da jeg selv installerte Logic for lenge siden, selv om jeg brukte DVDer. Irriterende greier. Men programmet er fantastisk til den nye prisen. Latterlig billig. Kos deg.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]