Musikk dropouts

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Musikk dropouts

Innleggav matix » fre 06.01.2012 20:31

Hei!

Opplever noe jeg finner ganske mystisk for tiden. Lyden dropper ut med jevne mellomrom, opptil 10 sekunder, både i iTunes og Spotify. Oppdatert, restartet, CleanMyMac etc. uten hell.
Sitter på en iMac 2.4GHz Intel Core Duo med 4GB RAM.
Noen som har vært borti noe lignende??

Takker for hjelp!
medlem i 198 måneder
 

Re: Musikk dropouts

Innleggav el-nico » lør 07.01.2012 1:28

JA!!

Ja!
Jeg har vært i det området du beskriver.
Jeg har MacBook, Intel Core Duo med 4GB RAM.

Ett spørsmål, kanskje to:
Har du koblet til nye høyttalere, woofere, noe som helst?
Har du noe nytt plugget inn når du nå vil høre musikk?

Jeg spør
nesten i gåter
For mitt spørsmål
for ett par år siden var


Jeg vil vite hva du har plugget inn!

Du kan se min historikk på dette forum.
medlem i 178 måneder
 

Re: Musikk dropouts

Innleggav matix » lør 07.01.2012 13:37

Takk for svar.
Jeg har ikke noe eksternt lydutstyr koblet til.
Bruker Sonos, men det står koblet til en MacMini i et annet rom så tviler på at det har noen påvirkning.
medlem i 198 måneder
 

Re: Musikk dropouts

Innleggav jerry.c.bush » lør 07.01.2012 14:32

Kommer denne dropouten kun når du spiller trådløst til Sonos eller kommer det uansett når du også spiller fra høyttalerene på maskinen?

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Musikk dropouts

Innleggav matix » lør 07.01.2012 15:07

Den kommer selv når jeg bare spiller gjennom høytalerne på maskinen, både i iTunes og f.eks. Spotify.
medlem i 198 måneder
 

Re: Musikk dropouts

Innleggav el-nico » lør 07.01.2012 23:01

Jeg har dessverre ikke noe jeg kan hjelpe deg med.

For min del var det nærmest en allergisk reaksjon for min Mac da jeg plugget inn systemet for lyd. Seriøst.
[versjon] iTunes/Spotify oppførte seg som du beskriver.

Jeg har gjort mye, jeg har analysert mer, og kommer ikke frem til annen løsning enn at min alu-Mac reagerer på ting ..... Beats me

Men jeg elsker min maskin og godtar at den "lever" ;)

Jeg har ikke hjulpet deg i det hele tatt.
Men jeg har en god kveld med en flaske single malt .... fra en merkelig, liten øy på vestkysten. Innholdet i flasken er visstnok 20 år.
Og jeg lytter til filmmusikken til Walk Hard - The Dewey Cox Story ....
medlem i 178 måneder
 

Re: Musikk dropouts

Innleggav ddybing » lør 07.01.2012 23:07

OT:Virker som du har fått i deg litt alt :P
Trådstarter: Prøvd å søke litt, men finner ingenting :-( Får håpe det kommer noen som vet svaret.

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Musikk dropouts

Innleggav matix » man 30.01.2012 13:24

Tror muligens jeg har et problem med min eksterne disk, en LaCie rugged 500GB.
Jeg har ca. 50GB ledig, så rundt 450 GB med musikk. Jeg har forsøkt litt divere med DiskUtility og DiskWarrior, men uten hell. Reapir, restore, opprette disc image etc.
Tenkte en mulighet er å reformatere disken, men jeg får ikke kopiert filene over lokalt, uten feilmelding underveis (error -36) som peker i retning av korrupte filer.
Manøvrering på disken går generelt veldig treigt, samt at den ser ut til å fryse Finder enkelte ganger.
Noen tips til hvordan jeg kan ta dette videre? Finnes det andre "mer tilgivende" metoder for å få all denne dataen kopiert over lokalt så jeg kan få reformatert disken?
medlem i 198 måneder
 

Re: Musikk dropouts

Innleggav Peteru » lør 24.03.2012 13:00

Den disken din høres alvorlig syk ut. Du bør få dataene av den så fort som mulig, one way or another. Kopiér over til et annet volum, notér hvor den stopper kopieringa, ta da mappe for mappe, fil for fil, til du finner de syke filene. Skriv ned hvilke låter & album det er, og stålsett deg for å skaffe dem på ny. Resten skulle da gå greit. Så får du ta jobben med å reorganisere iTunes-biblioteket ditt (kjempemøkkajobb, men det virker som om det må til).
Får du dataene over til en frisk disk, prøv å slette & reformatttere den gamle. Sier Diskverktøy at disken er syk, så lever den til hugging og kjøp en ny.

Jeg tror det er noe muffens med MacOS. Og iTunes. Uten at jeg dermed kan bidra til å kaste så veldign mye lys over emnet, aNNET Enn at jeg sliter med iTunes, flekk ny MacMini, Afrikansk Løve og NRK Klassisk som stream i iTunes.
:-/
medlem i 216 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron