Skurring med Airfoil

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Skurring med Airfoil

Innleggav Bchika » tor 26.01.2012 11:19

Har Sonos koblet til Airport Express. Mange ganger (men langt fra alltid) er det tydelg skurring når jeg kjører Spotify trådløst fra MacBook via Airfoil til AE/Sonos, mens dersom jeg kjører Spotify "direkte" på Sonos (og ikke via Airfoil) blir lyden klokkeklar.

Noen med tilsvarende erfaringer og evt. forklaring?
medlem i 151 måneder
 

Re: Skurring med Airfoil

Innleggav kanisj » tor 26.01.2012 12:03

Hei.

Jeg mener å huske at hvis du ikke kjøper Airfoil så vil det begynne å skurre etter 10 minutter.
medlem i 166 måneder
 

Re: Skurring med Airfoil

Innleggav Bchika » tor 26.01.2012 12:07

kanisj skrev:Hei.

Jeg mener å huske at hvis du ikke kjøper Airfoil så vil det begynne å skurre etter 10 minutter.


Har betalt versjon av Airfoil.
medlem i 151 måneder
 

Re: Skurring med Airfoil

Innleggav kanisj » tor 26.01.2012 13:23

Nei, da vet jeg ikke. Håper du finner ut av det for det er jo et fantastisk program :-)
medlem i 166 måneder
 

Re: Skurring med Airfoil

Innleggav Autoxave » fre 09.03.2012 20:38

Hvilken kobling bruker du til Airport Express? Heldigitsal kobling gir minst støy.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Skurring med Airfoil

Innleggav uffe0204 » fre 09.03.2012 21:15

Siste versjon Airfoil har funka dårlig hos meg også, både fra PC og Mac med Spotify. kastes ut "plutselig" mens musikk går mot Apple TV og 2 AE. Alt på Aplle saker oppdatert til nyeste versjoner, så tyder på AF problemer ?
Oppdatert men ikke testa nye versjoner på AE som kon igår, sjekker nok ila helga :-(
medlem i 212 måneder
 

Re: Skurring med Airfoil

Innleggav Bchika » fre 09.03.2012 21:52

Autoxave skrev:Hvilken kobling bruker du til Airport Express? Heldigitsal kobling gir minst støy.

På Sonos ZP100 og 120 er det kun phone-innganger som må brukes fra AE, men det skal ikke gi hørbar skurring. Kan ikke skjønne annet enn at det må være forbimdelsen mellom MacBook-en og AE.
medlem i 151 måneder
 

Re: Skurring med Airfoil

Innleggav taco » fre 09.03.2012 22:46

Har samme problemet når jeg streamer musikk fra spotify via airport express/airfoil eller hører musikk i offlinemodus på min iphone. Låtene hakker eller stopper helt opp.
Ikke samme problem med itunes eller wimp, så det virker å være unikt for spotify...
medlem i 145 måneder
 

Re: Skurring med Airfoil

Innleggav uffe0204 » lør 10.03.2012 0:25

Litt test i kveld :
Winp Airfoil og iTunes fungerer helt fint, men fortsatt ustabilt med Spotify Airfoil,
håper dte kommer en eller anna fix kjapt på dette.
Feilsituasjon : "Hooper ut " når man spiller til høytalere(AE/Apple/TV/PC) og starter å spille kun lokalt, veldig tilfeldig-gjelder både fra Mac og PC :-(
medlem i 212 måneder
 

Re: Skurring med Airfoil

Innleggav jerry.c.bush » lør 10.03.2012 11:11

Også problemer med Spotify her. Den bare kobler ut hele tiden. Bruker det fra iPhone. Programmet setter sanger automatisk på pause eller kræsjer. Det samme skjer om jeg forsøker kjøre fra iPad. Dette skjer ganske så systematisk etter ca 5 min bruk. Om jeg derimot bruker SpotRemote og Spotify fra maskinen skjer ikke dette.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Skurring med Airfoil

Innleggav H å k o n » lør 10.03.2012 14:50

Hva skjer hvis du ber airfoil sende til "computer" og ikke til Airport/Sonos? Hvis det fortsatt skurrer internt på maskinen vet du at det er Airfoil som skaper problemer.
medlem i 215 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]