Ikke noe lyd på macbook air

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Ikke noe lyd på macbook air

Innleggav iPhoneunlock » fre 24.02.2012 1:26

Hei

jeg har en macbook air gamle versjonen. Den er på osx 10.5.8 versjon. og problemet er at den spiller ikke av noe som helst form av lyd. Når jeg går inn på systeminnstillinger og lyd. Der står det ikke på output og det går heller ikke ann å velge noen. KAN NOEN HJELPE MEG. :-( :-( :-( :-(

TRENGER SVAR FORT!!

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Ikke noe lyd på macbook air

Innleggav svano » fre 24.02.2012 1:37

Det er noe som ser ut til å være en dels utbredt maskinvarefeil på de første versjonene av MBA. Du må trolig levere inn maskinen til service for å få det fikset, og det bør være en klar reklamasjon (så lenge maskinen er et forbrukerkjøp).

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Ikke noe lyd på macbook air

Innleggav iPhoneunlock » fre 24.02.2012 1:46

Er du sikker på at det er det ? det jeg tenkte var at det kunne ha noe med programvaren å gjøre. SIden apple hadde skrevet om lion at den fikset lydproblemer for MBA.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Ikke noe lyd på macbook air

Innleggav svano » fre 24.02.2012 2:05

Sikker kan jeg ikke være, men siden du kjører 10.5.8 har du en av de tidligere versjonene og her vet jeg det har vært problemer med maskinvare for lyd.

De problemene med lyd som ble fikset med en oppdatering til Lion var så vidt jeg vet for digital lyd ut (hdmi eller optisk) og din generasjon av MBA støtter ikke digital lyd annet enn over USB, men det kan så klart være andre oppdateringer som jeg ikke har fått med meg.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Ikke noe lyd på macbook air

Innleggav flyndrefjes » fre 24.02.2012 4:55

Har egentlig ikke noe å tilføye, men gå også inn via "Programmer -> Verktøy -> Lyd- og MIDI-oppsett". Sjekk. Det er ikke helt den samme menyen som kommer frem via "Systeminstillinger".

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Ikke noe lyd på macbook air

Innleggav Click.Boom.Amazing » søn 08.04.2012 17:10

Hvis det ikke er programvare feil (som løses ved re-install osv.), er det trolig "audio cable" som må byttes ...

http://www.ifixit.com/MacBook-Parts/MacBook-Air-Original-Audio-Cable/IF188-014

Har 1 stk. liggende - i Oslo - ta kontakt hvis du trenger ... forholdsvis enkelt å fixe selv ... sjekk kokeboken hos ifixit.
medlem i 157 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere