Focusrite og Garageband. Lydforsinkelse etter litt bruk

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Focusrite og Garageband. Lydforsinkelse etter litt bruk

Innleggav mazeking » tir 10.04.2012 14:50

Bruker et Focusrite lydkort på min iMac til å ta opp gitar. Det er en 2010 iMac med i5 cpu og 2 gig minne.

Når jeg starter med å spille/jamme/ta opp så kommer lyden rimelig umiddelbart på monitorene dvs null forsinkelse på lyden. Kjører ikke noe annet enn GB. Etter en tids bruk og litt opptak så begynner det å bli forsinkelse på lyden, dvs ca 0,5 til 1 sekunds forsinkelse som gjør det helt håpløst å ta opp og spille av. Ser på CPU monitor og minne forbruk at det ikke er noe som går i taket. Ser dog at minne står satt opp med SWAP og at det er pages ut og inn, men det skal være nok fysisk minne. Det er ikke mange spor jeg har. Kun 2, men med en del effekter og klanger.

Hva er det som forårsaker denne forsinkelsen i lyden? Er det GB softwaren, noe med oppsett og instillinger i OS, swap, prioritet på prosesser? Noen andre som har opplevd lignende typer problemer og har tips til hvordan de kan løses?
medlem i 184 måneder
 

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]