Få lyd Apple tv på ekstern høytaler(geneva)

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Få lyd Apple tv på ekstern høytaler(geneva)

Innleggav Amoeb1 » fre 08.06.2012 21:59

Ønsker å få lyden fra Apple tv ut på geneva-anlegget. Genevaen er satt opp med AirPort express som base( har airport extreme ruter), og det funker på rene lydfiler som iTunes/spotify. Men klarer ikke å få lyd ut på høytaler fra videofiler, enten det gjelder filmer på YouTube eller Apple tv. Airplay funker, men får ikke opp noen alternative lydkilder når jeg åpner Ipaden/iphone.
Om noen skjønte situasjonen ut i fra beskrivelsen, så ville jeg vært evig takknemlig for forslag tips:)
På forhånd takk!!
medlem i 141 måneder
 

Re: Få lyd Apple tv på ekstern høytaler(geneva)

Innleggav bzzlink » fre 08.06.2012 23:20

Sånn jeg skjønner det så vil spille av fra ipaden, og vil via airplay sende bildet til apple tv, og lyden til airport express ?

Hvorfor ikke koble Apple TV lyd ut til Genevaen (eller har ikke de dyre greiene optisk inngang?)
medlem i 192 måneder
 

Re: Få lyd Apple tv på ekstern høytaler(geneva)

Innleggav Amoeb1 » lør 09.06.2012 1:00

Njaa, jeg vil bare ha lyden fra Apple-tv /tv generelt, ut av ekstern høyttalere. Om jeg spiller fra iPad, iPhone, pc e.l inn på Apple-tv blir hipp som happ... i all hovedsak det er lyd fra tv'en som jeg ønsker ut til ekstern høyttaler.

Har fått svar fra en kamerat, at en d/a konverter kan være tingen. Det vil innebære kabler, noe jeg skulle ønske jeg slapp da høytaler er ett stykke unna, men til gjengjeld ville det bli langt bedre lydkvalitet.
medlem i 141 måneder
 

Re: Få lyd Apple tv på ekstern høytaler(geneva)

Innleggav eat » tor 18.10.2012 1:12

Hva ble løsningen? Hos meg så spiller ikke youtube eller videopodcast ut til airplay. Har samme oppsett som du nevnte med airport express.
medlem i 197 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]