Bra snakke-program?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Bra snakke-program?

Innleggav KozzieH » lør 11.08.2012 18:44

Vell .. jeg vet det er allerede et snakkeprogram på Mac-en, men et program som du kan bare skrive inn eller snakke, og du kan bytte om stemmen din til mørk, guttestemme, jentestemme, etc. Noen som vet om et program som er slik? Jeg vet GarageBand har noen av de fordelene, men jeg tenker på et mer «avansert» program enn GarageBand!

Hadde vært strålende om noen visste om et :-D
medlem i 139 måneder
 

Re: Bra snakke-program?

Innleggav kimern68 » lør 11.08.2012 19:26

GarageBand er et program til å lage musikk, podcasts osv… Og ja da, det har effekter som du kan legge på din egen stemme. Skal du ha et mer avansert program som GarageBand så blir det Logic Pro, det koster 1400 kr i mac app store, men igjen et profesjonelt program til å spille inn og mixe musikk. Logic kan gjøre en del mer enn dette og, men det er den korte versjonen av hva Logic gjør.

Men i forhold til hva du snakker om, så fungerer GarageBand i massevis, det er i grunn ganske bra, spesielt med tanke på at det følger med maskinen din. Skaff deg heller et skikkelig lydkort som du kan bruke sammen med Garageband, om du trenger en komplett pakke, så vil jeg anbefale Presonus Audiobox Studio (http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=725787&artno=293673)
medlem i 140 måneder
 

Re: Bra snakke-program?

Innleggav KozzieH » søn 12.08.2012 13:16

Takk for forslaget, men jeg tenker Logic Pro er ALT for avansert. Jeg ser selv på YouTube , der har de brukt stemme. Tenker liksom på et sånt program jeg, hehe :p :-D
medlem i 139 måneder
 

Re: Bra snakke-program?

Innleggav kimern68 » søn 12.08.2012 13:52

Om du linker til en video nå, så synes ikke denne i forumet, men ja, Logic Pro er alt for avansert til ditt bruk, som sagt så mener jeg at GarageBand holder i massevis til å legge effekter på vokal, eller andre instrumenter for den saks skyld.
medlem i 140 måneder
 

Re: Bra snakke-program?

Innleggav KozzieH » søn 12.08.2012 14:57

medlem i 139 måneder
 

Re: Bra snakke-program?

Innleggav kimern68 » søn 12.08.2012 15:12

Det er er jo en demo av en mal til Adobe After Effects, men så vidt jeg veit så er After Effects et program for effekter i forhold til video. Men skal du gjøre de samme greiene med lyd så skal det være mulig å gjøre det med garageband om du får tak i riktig effekt.
medlem i 140 måneder
 

Re: Bra snakke-program?

Innleggav HenrikWL » søn 12.08.2012 15:50

KozzieH skrev:Beklager, men her er linken; http://www.youtube.com/watch?v=-bXE00XqC6Q&feature=plcp


Er det den stemmen du tenker på? Det er jo en voksen kar som klarer å snakke sånn - såkalt "kinostemme". De bruker ingen effekter akkurat på stemmen.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Bra snakke-program?

Innleggav KozzieH » man 13.08.2012 11:23

HenrikWL skrev:
KozzieH skrev:Beklager, men her er linken; http://www.youtube.com/watch?v=-bXE00XqC6Q&feature=plcp


Er det den stemmen du tenker på? Det er jo en voksen kar som klarer å snakke sånn - såkalt "kinostemme". De bruker ingen effekter akkurat på stemmen.


Å svarte .. men ser jo andre har helt lik stemme :S Litt forvirra,, lol

Men ja, jeg lurte på om det var et sånt program der ute i «nettverdnen». Du har jo også «Terminalen» på en Mac, men har jo uklar lyd, og at du ikke kan bytte kjønn på stemmen. Hehe .. men jaja, får vell leve med GarageBand inntil det kommer noe annet, hehe :-P


kimern68 skrev:Det er er jo en demo av en mal til Adobe After Effects, men så vidt jeg veit så er After Effects et program for effekter i forhold til video. Men skal du gjøre de samme greiene med lyd så skal det være mulig å gjøre det med garageband om du får tak i riktig effekt.


Hva? «Demo av en mal til Adobe After Effects» ? =-O Skjønner ikke helt .. hehe :p
medlem i 139 måneder
 

Re: Bra snakke-program?

Innleggav kimern68 » man 13.08.2012 11:39

After Effects er et program fra Adobe som lar deg legge til effekter på film, dette er arbeid man gjør når man er ferdig å filme og jobber med etterproduksjonen. At videoen du linker til er en demo av en mal til After Effects betyr at noen har laget en mal på en effekt, og bruker youtube til å demonstrere den.

Og GarageBand fungerer ypperlig til det du snakker om, men det finnes mange alternativer, men dette er da som jeg har nevnt Logic Pro, eller så har du ProTools fra Avid, Cubase, Presonus Studio One, og Ableton Live. Men som jeg sa, GarageBand fungerer mer enn bra nok, og du kan som jeg sa legge på effekter til stemmen din der også, om du vil så kan du få stemmen din til å høres ut som en gitar eller andre instrumenter. Så mye man kan gjøre, men skal du jobbe litt skikkelig med sånne ting anbefaler jeg et skikkelig lydkort og en god mikrofon, som den pakka jeg linka til tidligere.
medlem i 140 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]