Flere spm. ang AirPlay

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Flere spm. ang AirPlay

Innleggav rattata12 » tir 06.11.2012 19:57

Hei alle sammen! Jeg har nettopp fått Express i hus og bruker den med en Tivoli mono radio på kjøkkenet. Har også en Apple TV på loftet. Videre vet jeg at det går an å få "multiple speakers" i iTunes app'en. Men skulle ønske at jeg f.eks fikk dette til spotify også? Så, noen som vet om hvordan få lyd på flere enn 1 speaker fra andre program enn iTunes (fint om det gikk fra i'dingser også)?

Videre har jeg en macbook som står til skriveren, kan jeg kjøpe f.eks en AirPort Express her og bruke istedefor? Og om det funker, hvordan er det med scanning etc. (Ikke at MB gjør så mye nytte da men...).

Er også litt interessert i en Geneva i stue som "lett" annlegg og så koble på en AirPort Express her, men det blir en del AE'er noe jeg ikke er såååå gira på (fordiom det er fiffig når den utvider nettet) Så kan jeg kjøpe en mer "annonym" boks til 100 kroner som gjør jobben?

Siste spm i dag er: Hva gjør dere på bad? AirPlay høytaler på bad? Noen som har peiling der?
medlem i 173 måneder
 

Re: Flere spm. ang AirPlay

Innleggav vidina » tir 06.11.2012 22:41

Porthole gjør jobben med å sende Airplay signaler synkronisert til flere enheter, uavhengig av programvare.

Hva skriver angår, så lenge den har WiFi innebygd, funker den flott med uansett Router, Airport, Dlink, Linksys eller Jensen.

Angående badrom; Er det ikke litt upraktisk å ikke kunne velge musikk selv på badet? Problemet med å ha airplay i hele huset, er jo at ingen andre enn deg får velge musikk, uansett hvor de skulle være. Ikke helt prima om du har familie, der andre familiemedlemmer ikke skulle dele musikksmaken din.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Flere spm. ang AirPlay

Innleggav rattata12 » tir 06.11.2012 23:23

Badrom: Har iPhone og kan koble kun på den, eller hele. Alle har iPhone/Pad/Touch + Mac Mini skal kjøpes inn. Det går mye i radio, noe alle kan høre på ved f.eks husarbeid :) Jeg kan jo velge selv om AirPlay er støttet på enheten (må ikke ha i ALLE rom hele tiden, lurte bare på om det fantes, så takker så mye for mulighet der!!)

Airfoil Speakers gjør jo om Mini til en "airplay enhet" så den funker som en Apple TV ish under tv til anlegg :)
medlem i 173 måneder
 

Re: Flere spm. ang AirPlay

Innleggav jaknudsen » ons 07.11.2012 10:51

rattata12 skrev:Er også litt interessert i en Geneva i stue som "lett" annlegg og så koble på en AirPort Express her, men det blir en del AE'er noe jeg ikke er såååå gira på (fordiom det er fiffig når den utvider nettet) Så kan jeg kjøpe en mer "annonym" boks til 100 kroner som gjør jobben?

Kan du ikke heller kjøpe en høyttaler med AirPlay-støtte enn en Geneva + AirPort Express?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Flere spm. ang AirPlay

Innleggav rattata12 » ons 07.11.2012 11:40

Er jo det jeg lurer på om finnes? Synes det var et dårlig utvalg mtp. god design og airplay...
medlem i 173 måneder
 


Re: Flere spm. ang AirPlay

Innleggav rattata12 » lør 10.11.2012 13:25

Det er jo egentlig ikke noen som "frister", Geneva og Tivoli sine er fantastisk flotte!
medlem i 173 måneder
 

Re: Flere spm. ang AirPlay

Innleggav FoR » lør 10.11.2012 14:52

Jeg bruker Sonos i HELE huset. Direkte vann tåler de ikke, så badet vet jeg ikke. Jeg har iTunes biblioteket, Spotify og alt i samme system. Styrt fra Mac/iPad eller iPhone… Genialt, OG bra lyd.

Sjekk muligheter her: http://www.hifiklubben.no/produkter/streaming/sonos/

Frank

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron